Hoppa till innehåll

Spotify Free/open: 10 Timmar/månad!


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

 

De tjänar ju miljoner bara på reklamen. Hoppas verkligen att så många som möjligt raderar sina konton så att de får skylla sig själva att de valde att begränsa 10 timmar i månaden, då tjänar annonsörerna mindre och de kanske då väljer att avbryta sin kontrakt så att Spotify går i konkurs. :)

 

"Goodbye Spotify, welcome Grooveshark!" :D

Sen har de en jäkla massa miljoner att ge bort också. De går inte precis + just nu.

Spotify kommer få mer betalande kunder. Jag gissar på att dem hellre har fem betalande kunder än tio som har free/open.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 102
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Sen har de en jäkla massa miljoner att ge bort också. De går inte precis + just nu.

Spotify kommer få mer betalande kunder. Jag gissar på att dem hellre har fem betalande kunder än tio som har free/open.

Nej! Spotify kommer inte att få fler betalande kunder bara för att de begränsar lyssnandet till 10 timmar / månad för miljontals användare. Många Spotify användare kommer säkert att gå över till Grooveshark.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, många kommer gå över till Grooveshark. Men Spotify kommer även få mer betalande kunder, kan jag lova dig.

 

Bra kommentar från Aftonbladet:

 

"Precis som för kommersiell radio så är jag säker på att reklamintäkterna räcker till och blir över för alla de olika utgifter Spotify har också. Jag kan inte se varför det skulle vara ett hinder att då ha ett gratis abonnemang med lite sämre kvalité och med reklamavbrotten som man sedan kan (om man vill) uppgradera för en månadsslant för att få slippa reklamavbrott och få den lite bättre kvalitén. Gratis tjänsten i dess nuvarande form är nog den bästa reklamen för Spotify premium. De som vill ha gratis lär fortsätta få gratis på annat håll (Grooveshark, Wimp, Youtube m.m). Färre antal lyssnare och minskade reklamintäkter tror jag blir facit."

De kanske får fler betalande kunder men de kommer att få färre lyssnare och minskade reklamintäkter.

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De tjänar antagligen mer pengar på att folk köper premium och unlimited än reklam. Såklart reklamintäkterna kommer minska men det kommer bli lika ändå då mer kommer köpa premium.

 

Sen, nej. De tjänar inte mycket pengar. De går verkligen rätt mycket back. De lever på riskkapital.

De tjänar mycket mer på reklamintäkter än Spotify abonnemang. Det är inte direkt gratis för företag att få sin reklam där.

 

Jag läste om att de skulle införa någon sorts begränsningar på gratis versionerna på Spotify för typ tre månader sen så för att förbereda mig registerade jag mig på gratispremium.com som erbjuder Spotify Abonnemang i utbyte att man gör så kallade surveys. Den survey som jag gjorde var att bli medlem på ILOVEFiLM och hyra 5 "gratis" filmer. Om man är smart som jag och läser det finstilta står det att man går med i deras filmklubb och blir tvungen att betala en medlemsavgift på 99 kr i månaden. Givetvis angav jag falska personuppgifter så att inte de skickar fakturor till mig. Gatuadressen som jag angav var Kungsgatan 1 i Stockholm, jag har ingen aning om om den gatan finns och om det bor någon där. :D Hur som helst har det gått tre månader nu och jag har ännu inte fått något abonnemang. De kommer säkert inte att ge bort några heller, jävla bluff företag.

 

Jag har avinstallerat Spotify på min dator nu och övergått helt till Grooveshark.

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man inte betala 99kr i månaden för obegränsat med musik även som integrerar sig med smartphones och andra enheter ska man inte lyssna på musik, om man inte nöjer sig med 10 timmars begränsning per månad.

 

Spotify expanderar sig till andra delar av världen och har inte nått USA på grund av att musiken är lättåtkomlig gratis. Spotify gör vad dem kan för att erbjuda gratismusik men måste ha något i utbyte. Själv använder jag Zune (Microsoft's tjänst) då jag behåller 10 låtar varje månad för 99kr per månaden samt fri lyssning av deras utbud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spotify är nu deletat frpn min dator, välkommen Grooveshark!

 

Nu har jag börjat använda Grooveshark. Jag visste inte om det tidigare men det är mycket bra. Ingen installation eller konto krävs. Det är bara att börja lyssna i din webbläsare. Det går att göra spellistor precis som Spotify. Det kostar ingenting och ljudkvaliten är mycket bättre. Det finansieras med reklam precis som Spotify Free och Open, jag har hittills lyssnat på 3 låtar utan ett enda reklamavbrott. På Spotify är det reklam hela tiden känns det som, iaf efter varje låt. :)

Tack för tipset!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...