💬
Logga in
Fuska.se

Server.

13 svar · startad

Trådstartare #1

Tjena alla fuskare ;)

Hade tänkt bygga ihop en server hemma som ska klara av att hosta counter strike, mindcraft, tibia.

Inte alla dessa spel samtidigt...

Men jag har 512 MB ram DDR2 hemma, chassi, cd läsare och hårddisk

Vad skulle behövas?

Vill helst vara så billig som möjligt om ni hänger med ;)

/ Lonnblads

Senast ändrad:

3 May 2011

Moderkort, Processor och kanske ett gammalt grafikkort? :P

O vad har du för internet?

↗ till inlägget

Moderkort, Processor och kanske ett gammalt grafikkort? :P

O vad har du för internet?

Har har 8 mb/s o det räcker inte på långa vägar glhf lönnblad/ Granner och klasskamrat :)

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Har har 8 mb/s o det räcker inte på långa vägar glhf lönnblad/ Granner och klasskamrat :)

Jo det kommer han, ska han hosta t.ex enkel server som Minecraft bör det gå om jag klarar mig med 2mb/s!

Inget lagg för kompisarna heller.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Jo det kommer han, ska han hosta t.ex enkel server som Minecraft bör det gå om jag klarar mig med 2mb/s!

Inget lagg för kompisarna heller.

Jag snackar om cs :D hostade en hemma på 8 mb/s när 7 st kom in laggade det ihop brode inte på min server utan nätet o vi har samma lina in i huset eftersom vi e grannar så kan inte tänka mig att det skulle bli bättre för han.
4 May 2011
↗ till inlägget

Jag snackar om cs :D hostade en hemma på 8 mb/s när 7 st kom in laggade det ihop brode inte på min server utan nätet o vi har samma lina in i huset eftersom vi e grannar så kan inte tänka mig att det skulle bli bättre för han.

k....

@TS Alt1: Skaffa bättre operatör eller bara helt ny linje?

Alt2: Nöj dig med 4 Pers som spelar xP

Trådstartare #7

För dig ja...

↗ till inlägget

För dig ja...

Nu förstod inte jag riktigt mening med det svaret...

↗ till inlägget

Har själv hostat CS servers på 2 Mb/s upload, pallade 16 spelare utan problem, där alla pingade < 50. Så det lär inte ha vart linan.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Har själv hostat CS servers på 2 Mb/s upload, pallade 16 spelare utan problem, där alla pingade < 50. Så det lär inte ha vart linan.

Tror stark på att de ändå bara snackar om Nedladdnings hastighet, vilket inte alls har med detta att göra, inte mycket iaf.
Trådstartare #11
↗ till inlägget

Nu förstod inte jag riktigt mening med det svaret...

Svarade på Pontaxxrs inlägg. Sorry missförståndet ;)

↗ till inlägget

Tack Collez. :)

↗ till inlägget

Svarade på Pontaxxrs inlägg. Sorry missförståndet ;)

Tack Collez. :)

It's ok ;)

Kom ihåg att det är uploaden som räknas främst. Kolla speedtest.net och se vad du får.

5 May 2011
↗ till inlägget

Kom ihåg att det är uploaden som räknas främst. Kolla speedtest.net och se vad du får.

Eller bredbandskollen.se , om det är flest svenska spelar som kommer gå med i servern, eftersom att den sidan mäter din connection från dig till malmö(dvs bäst connection för de i sverige)

Kollade nyss min egen :P, 0.6Mit/s Upp... men iofs delar vi på säkert minst 6 datorer här hemma...

@TS: Du kommer nog också behöva minst... runt 2-4 RAM, ett gammalt grafikkort (du behöver inte precis en HD 5770 i den...)

En okej processor... t.ex AMD x4 955 är väldigt bra processor.. men du kanske inte behöver så mycket.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in