💬
Logga in
Fuska.se

Jag Behöver Hjälp

33 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Här kommer jag med mina problem som nu blivit värre. Jag är ledsen om jag sprider dålig stämning just nu men jag måste få prata ut och detta är det ända stället där jag kan göra det. Blame me for everything please :<

Nu är det såhär att jag har skrivit mycket om depression osv men snälla någon detta blir bara värre. Jag får bara raseriutbrott på alla personer runt omkring mig. Jag avskyr när jag hör alla röster och låter så glada och lyckliga det leder mig vansinne medan jag svär inom mig själv. När jag bara hör min syster sjunga eller så då tänker jag bara ''håll käften din ****'' osv. Jag får utbrott på mig själv. Jag börjar känna mig små ensam och jag känner mig otroligt ledsen även om jag kan bli hur glad som helst. Jag kan ha vunnit 1.000.000 kronor men ändå vara ledsen samtidigt. Jag avskyr också att jag inte kan berätta för mina föräldrar om mina självmordstankar och om döden.

Ibland försöker jag skada mig själv t.ex slår mig själv hårt i pannbenet tills jag känner mig yr eller får en känsla av blod och ibland biter jag mig själv eller så smashar jag huvudet mot knät, vad som helst bara jag skadar mig så mår jag bättre men samtidigt inte. Jag gråter inte ofta eftersom att jag bara gråter inom mig. Men ibland kan det hända att jag börjar små gråta över inget. Det ända jag kan tänka på är självmord och döden. Det ända jag säger till mina föräldrar är att jag känner mig ledsen och arg ibland och då tror dom bara att det kan försvinna bara sådär utan hjälp eller tröst.

Det plågar mig att se när mina klasskamrater leker att dom ''tar'' självmord och dom får mig att tänka '' Kanske dom har något snöre här i skolan så jag kan hänga mig i hallen'' Jag vet inte vad jag ska göra. Jag orkar bara inte mer! Jag har gått ner i vikt under den senaste tiden och jag bara lider och lider. Samtidigt är jag rädd för döden och jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill bara inte sluta älta min ilska och självmordstankar. Ilska och självmordstankar är det jag lever på och den ända som gör mig lycklig på ett dåligt sätt. :<

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Prata med dina föräldrar, förr eller senare kommer de att märka att du inte mår bra. Annars kan du väll prata med skolsyster eller så om det känns lättare. Du skulle nog behöva prata ut.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Prata med dina föräldrar, förr eller senare kommer de att märka att du inte mår bra. Annars kan du väll prata med skolsyster eller så om det känns lättare. Du skulle nog behöva prata ut.

Det går bara inte. Jag vill bara leva på döden och självmordstankat men samtidigt inte. :<
Nivå 6 · Fuskare

Det blir bara värre om man låter det påverka en så mycket, så varför låter du det hända?

Istället för att bli arg på att folk är glada omkring dig kanske du kan hänga med i diskussionen eller vad de nu håller på med.

Finns det ens någon anledning till att du mår så dåligt eller känner du på något sätt att det är "häftigt" att du mår som du gör (ja, en del blir sådana)

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Det blir bara värre om man låter det påverka en så mycket, så varför låter du det hända?

Istället för att bli arg på att folk är glada omkring dig kanske du kan hänga med i diskussionen eller vad de nu håller på med.

Finns det ens någon anledning till att du mår så dåligt eller känner du på något sätt att det är "häftigt" att du mår som du gör (ja, en del blir sådana)

Jag mår dåligt pga flera års allvarlig familjeproblem med min syster och pappa och jag vill bara inte mer, jag orkar inte leva mer. Jag känner mig bara så ledsen och jag vill bara ta mitt liv. Det är så svårt att berätta och förklara för andra hur jag känner mig. Jag tänker bara suicid hela tiden.
Nivå 3 · Lärling

Kan ju vara något att ringa till bris och prata ut dina känslor?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Berätta för dina föräldrar/nån annan att du har självmordstankar nästan hela tiden. Jag lovar, de kommer ta det bra mycket seriösare än "då tror dom bara att det kan försvinna bara sådär utan hjälp eller tröst".

Nivå 6 · Fuskare

Om du vägrar att prata med någon och tänker bara fortsätta med skiten så finns det väl inte mycket att göra åt saken?

Sluta helt enkelt.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Du har självmordstankar och skadar dig själv? Jag hoppas du är medveten om att du inte är frisk och det är dags att du söker hjälp innan det går helt käpprätt åt helvete. Informera dina föräldrar så kommer dem med största möjlighet att hjälpa dig. Annars får du kontakta BRIS eller ta upp det med en skolkurator och fråga vad du bör göra osv.

När det kommer till sådana här problem är det bättre att du vänder dig till professionell hjälp än ungdomar på ett internetforum, det är ingen här på forumet som har tillräckligt med erfarenhet för att vara till hjälp.

Senast ändrad:

6 May 2011
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #10
↗ till inlägget

Du har självmordstankar och skadar dig själv? Jag hoppas du är medveten om att du inte är frisk och det är dags att du söker hjälp innan det går helt käpprätt åt helvete. Informera dina föräldrar så kommer dem med största möjlighet att hjälpa dig. Annars får du kontakta BRIS eller ta upp det med en skolkurator och fråga vad du bör göra osv.

När det kommer till sådana här problem är det bättre att du vänder dig till professionell hjälp än ungdomar på ett internetforum, det är ingen här på forumet som har tillräckligt med erfarenhet för att vara till hjälp.

Tydligen säger alla att jag är frisk, men visst jag ska försöka kolla med BRIS,

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Tydligen säger alla att jag är frisk, men visst jag ska försöka kolla med BRIS,

Om du inte vill ringa till BRIS kan du fråga pedagoger och experter på Ungdomar.se.

http://ungdomar.se/forum.php

http://ungdomar.se/qa_experts.php

Nivå 6 · Fuskare

Prata med en kurator och prata med dina föräldrar. De kommer ta dig på största allvar om du har självmordstankar.

Senast ändrad:

7 May 2011
Nivå 6 · Fuskare

Vad mer exakt är det som får dig att må dåligt?

8 May 2011
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Vad mer exakt är det som får dig att må dåligt?

Det är mycket problem mellan mig och pappa och ja. Skolan känns inte lika roligt längre även om kompisarna håller mig glad ibland, jag är ändå ledsen och det känns som att ingen bryr sig om mig längre. Det är svårt att förklara.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Det är mycket problem mellan mig och pappa och ja. Skolan känns inte lika roligt längre även om kompisarna håller mig glad ibland, jag är ändå ledsen och det känns som att ingen bryr sig om mig längre. Det är svårt att förklara.

Vad är det för problem mellan dig och din pappa? Är era konflikter det enda du mår dåligt över eller är det något annat? Märker dina kompisar någonting?
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #16
↗ till inlägget

Vad är det för problem mellan dig och din pappa? Är era konflikter det enda du mår dåligt över eller är det något annat? Märker dina kompisar någonting?

Det mellan mig och min pappa är lite personligt så ja, men alltså kompisarna märker men jag känner mig inte direkt glad när jag är med någon person, jag känner mig utanför, bort lämnad, sviken och värdelös osv. Det känns som om jag inte har några vänner eller ens ett liv. Det är inte värt att försöka göra livet bättre känns det som. Det ända som verkar möjligt just nu är döden och jag orkar bara inte leva just nu.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Det mellan mig och min pappa är lite personligt så ja, men alltså kompisarna märker men jag känner mig inte direkt glad när jag är med någon person, jag känner mig utanför, bort lämnad, sviken och värdelös osv. Det känns som om jag inte har några vänner eller ens ett liv. Det är inte värt att försöka göra livet bättre känns det som. Det ända som verkar möjligt just nu är döden och jag orkar bara inte leva just nu.

Jag kan inte ge dig några tips, men jag säger till dig. Ta aldrig ditt eget liv.
Nivå 6 · Fuskare

Åldern du är i nu är den jobbigaste för många med hormoner, puberteten m.m. Så det kommer bli lättare.

Det finns ingen som mår bra hela tiden men det är heller inte normalt eller bra att gå runt och må dåligt som du hela tiden. Jag vet inte om du ser det själv men jag tycker det verkar som ditt problem är att du känner dig ensam. Du måste hitta någonstans där du känner dig uppskattad och bra och kan slappna av. Det behöver alla människor och jag märker hur det spelar extremt stor roll för hur jag själv mår.

BRIS kan hjälpa dig. Annars kan du byta klass eller skola (kan göra väldigt stor skillnad). Sen är det också viktigt att hitta något att göra så att du inte hinner tänka så mycket. Desto mer man tänker på att man mår dåligt desto sämre mår man. Men om man t.ex. skatear, spelar fotboll, springer, målar, läser, pluggar, spelar intrument så är det omöjligt att reflektera över hur man mår samtidigt. När man pratar med folk är det särskilt svårt att tänka på sådant varför det är bra att umgås.

Men som sagt, testa ring BRIS.

9 May 2011
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #19
↗ till inlägget

Åldern du är i nu är den jobbigaste för många med hormoner, puberteten m.m. Så det kommer bli lättare.

Det finns ingen som mår bra hela tiden men det är heller inte normalt eller bra att gå runt och må dåligt som du hela tiden. Jag vet inte om du ser det själv men jag tycker det verkar som ditt problem är att du känner dig ensam. Du måste hitta någonstans där du känner dig uppskattad och bra och kan slappna av. Det behöver alla människor och jag märker hur det spelar extremt stor roll för hur jag själv mår.

BRIS kan hjälpa dig. Annars kan du byta klass eller skola (kan göra väldigt stor skillnad). Sen är det också viktigt att hitta något att göra så att du inte hinner tänka så mycket. Desto mer man tänker på att man mår dåligt desto sämre mår man. Men om man t.ex. skatear, spelar fotboll, springer, målar, läser, pluggar, spelar intrument så är det omöjligt att reflektera över hur man mår samtidigt. När man pratar med folk är det särskilt svårt att tänka på sådant varför det är bra att umgås.

Men som sagt, testa ring BRIS.

Jag har ju mått såhär i ett halvår ungefär så jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till.

Jag vågar iallfall inte berätta något för mina föräldrar. Bara av detta får jag ont överallt och jag känner mig så dåligt . Ibland får jag gråt-attacker om man kan kalla dom så då jag börjar storgråta.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Jag blir irriterad att läsa det du skriver av nån anledning. Många har sånna problem och om det bara vart så i ett halvår kan det mycket väl vara så att hormonerna förvärrar. Det är väll jobbigt men du bhar ju redan svaret i tråden. Att du behöver hjälp. Då söker man hjälp hos nån. Antagligen bara du som vet var eller vem. MEn det blir antagligen bättre för dig tillslut. Och att ta självmord är ganska själviskt. Tänkt på alla i din familj och kompisar eller bara nån random person du pratat med lite bara eller ens träffat. Dom kommer alla må dåligt över den nyheten och dom som stod dig nära kanske får ett helvette av det och tar sitt eget liv då.. Du kanske inte vet allt om dina kompisar tex.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in