Hoppa till innehåll

Metal-helgen På Ullevi!


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare!

 

Lite sent ute, men eftersom att jag kom hem igår har jag inte kunnat skapa tråden tidigare.

 

Förra helgen spelade Iron Maiden på fredagen samt The Big Four, Slayer, Megadeth, Metallica och Anthrax på söndagen. Var någon här på fuska där? Isåfall, på vilken av spelningarna var du? Vad tyckte du var bäst? Diskutera allt om spelningarna som jag själv tyckte var helt awesome!

 

Jag själv var bara och såg Maiden. Det var väldigt svårt att välja mellan spelningarna, men eftersom att Maiden är det bästa livebandet av alla 5 så fick de bli dem. På något sätt lyckas de göra alla låtar bra, gamla som nya. Det var faktiskt en av de roligaste kvällarna i mitt liv! :D

 

The Big Four såg jag däremot endast på TV. Metallica var favoriten imo, men även Slayer och Megadeth var bra. Anthrax var inte jättebra, men inte heller dåliga. Det blir ju tyvärr inte alls samma känsla på TV som när man är där, men jag är ändå glad att jag valda att se Maiden istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gick det på TV? skulle gärna vilja se Metallica och Iron maiden. Men vet någon om man kan se det på daton också, om det gick på sexan (till exempel) så kan man ju kolla på TV6-play.

Jag var tyvärr inte där, men det har ni nog redan förstått vid det här laget :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, men det var sjukt bra! =)

Jo, det sändes på ettan och tvåan.

 

Såg endast Slayer och lite grann av Metallica. Metallica borde bara kört låtar från de första skivorna tycker man, "The big four" syftar ju på de fyra största thrash-banden och en nostalgikonsert borde innebära bara låtar från thrasheran. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det sändes på ettan och tvåan.

 

Såg endast Slayer och lite grann av Metallica. Metallica borde bara kört låtar från de första skivorna tycker man, "The big four" syftar ju på de fyra största thrash-banden och en nostalgikonsert borde innebära bara låtar från thrasheran. :D

Haha, fail av mig. Citerade fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...