💬
Logga in
Fuska.se

Vad Är Detta För Djurbett?

4 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Hej.

För en vecka sedan blev min kompis biten av något men vi vet inte var det var för något. Det gick en dag innan hela hans arm blev full av röda stora prickar och sedan blev dom bruna. Sedan fick han prickarna över hela kroppen och det kliade helt och hålet. Vet någon vad detta kan bero på eller vad det var för djurbett?

Tacksam för svar.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Han har inte funderat på att ringa/gå till en vårdcentral istället? Tror inte att så många här kommer kunna säga vad det är.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

Han kan ha fått en allergisk reaktion av det han blev biten av och fått nässelutslag, det är vanligt vid myrbett och bi stick. I vilket fall som helst så borde han gå till vårdcentralen.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #4
↗ till inlägget

Han har inte funderat på att ringa/gå till en vårdcentral istället? Tror inte att så många här kommer kunna säga vad det är.

Varför skulle jag skriva här innan vi åker till vårdcentralen? Dom vet ju inte ens där var det beror på. Det var därför jag skrev här.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Om en vårdcentral inte kan hjälpa dig, så kommer ingen här kunna. Åk till ett sjukhus.

Jag skulle dock våga gissa på att det är en allergisk reaktion mot ett insektsbett. Det finns inte så annat man kan bli biten av utan att märka det.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in