💬
Logga in
Fuska.se

Harry Potter?

38 svar · startad

Nivå 2 · Novis

Joo jag tror den kommer komma....den 7 juni, det var i alla fall nån ny Harry Potter film som skulle ha bio premiär då :unsure:

Nivå 12 · Mästerfuskare

LÄtt att jag ska se den ( nångång ;P )

21 May 2004
Nivå 4 · Lärling

jag vill se hur dom gjort "dementorerna" och hur rowling tängte sig dom.

och jag är ett harry potter-f*n (jag har alla böcker men köper inte plast-trollsaven och allt annat leksaks skit)

tyvärr, så är det designers som bestämmer hur allt ser ut i filmerna, de utgår bara från böckerna. Rowling har rätt lite makt egentligen. Warner har ju alla rättigheter eftersom hon sålde dom. Så det är tex copyright på Harry Potter©, Ron Weasley©, Hermione Granger©, Draco Malfoy© och Rubeus Hagrid© och så vidare. Kolla till exempel en av de första sidorna i femman, där står All rights reserved for Warner Bros. (Bros är egentligen förkortning av Brothers, tex Mario Bros=Mario Brothers)
Nivå 1 · Novis

Jag har inte gillat nån av harry potter filmerna. men böckerna äger.

22 May 2004
Nivå 0 · Nykomling

6 juni har läst det nån stans

25 May 2004
Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

alla som säjer 6 juni...FEL!

den kommer 9onde juni...

själv tycker ja väl filmerna är helt ok för att göra så otroligt bra böcker å ändå leva upp till en rätt bra nivå för film...men ja måste säja att dom tar bort alldeless för mkt...gör typ som sagan om ringen, flera filmer om samma bok :)

26 May 2004
Nivå 4 · Lärling

hmm, mycket pengar dom skulle behövt lägga ut på att göra 6 filmer för tre böcker eller tre om varje 9 filmer, tror inte warner skulle få så stora inkomster.man måste ju ta bort mycket, personligen skulle jag tröttna om jag skulle titta på en 5 timmars film om harry potter.

men filmerna är bra för att komma från böcker, fast ärligt talat så har jag nog aldrig sett en dålig film baserad på en bok.

27 May 2004
Nivå 0 · Nykomling

såg i www.sf.se att den kom 9 juni och min kompis säger 6 juni

6:tte Juni kommer den eller 7:de vet ej men innan 10:de juni iallafall

Reklam kan ha fel ibland

Senast ändrad:

Den kommer 9 juni har jag hör nu.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Den 9 Juni kommer den på bio vi ska se den på premiären:)

Då måste du va glad va?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Japp!

Jag ska inte gå på premiären....

28 May 2004
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

jag väntar tills den kommer på VHS!

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

har aldrig sett harry potter på bio och ska inte göra det heller!

29 May 2004

ska se den i premiär har köpt biljeter med mina polare vi ska kolla på den KL:21:00 det fanns bara 13 platser kvar vi köpte snabbt

30 May 2004
Nivå 6 · Fuskare

Har inte sett nån, kommer inte se nån, inte ens för sisådär femton miljoner, typ.

Nix, ingen Harry Potter för mig.

Nivå 7 · Fuskare

Är det inte 11 Juni?

Jag såg det på en reklam.

kanske du hörde fel men det är bestämt 9 juni

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in