Jag känner att du är lite kluven över vart du lägger din omsorg. Är du ihop med henne för att du älskar henne eller för att du älskar dig själv? Alltså... Är det viktigare att hon är ihop med dig än att du är ihop med henne? Vad jag menar är för att vara kall och rak på sak: Är du där för henne eller vill du att hon ska vara där för dig? Vem prioriterar du?
För som jag ser på kärlek så handlar det om att vara extensionell. Man har ju träffat en person som på något sätt är mer än en själv, och om känslorna är besvarade så är man själv någon som är mer än ens partner. Så om du verkligen älskar henne så borde ju vara extentionell för henne. Om du älskar henne borde din lycka vara hennes lycka. Även om man ska hård dra det säga att hon hittar någon annan som hon blir kär i så har du ju misslyckats att möta hennes behov, och om hon då blir lyckligare av något annat så borde ju du stå bakom det, om det inte är nu för att du älskar dig själv för mycket och ser din flickvän som en ägodel och något som identifierar dig.
Det verkar som om du har stoppat en del av din personlighet i henne och det är farligt.