💬
Logga in
Fuska.se

Ska Börja Med Wow Igen, Behöver Tips.

92 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Jag ska börja med wow igen, och jag tror horde efter alla dessa år i alliance har jag tröttnat på dem. Men jag kan gärna spela alliance med :)

Hört att Blood feather, shattered hand, tarren mill är bra

Vill ha en "elite" server som är bra och utan noobs. Den servern ska ha bra raid guilds och bra PVE realm.

Och vill veta en väldigt stark op klass. Paladin har jag varit men nu har jag tröttnat på pvp och vill köra pve lite.

Tror jag ska ta hunter. Kanske mage eller någon annan klass.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Spelar själv på Shattered Hand, väldigt trevlig server. Om du vill ha mindre noobs rekommenderar jag Tarren Mill däremot. Och sedan är ingen klass OP, alla är lika bra, bara på olika sätt. Först, vill du DPSa, tanka eller heala?

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #3

DPSa. Alla klasser är inte jättebra på sitt egna sätt, vissa kan bli för nerfade andra blir mer boostade o.s.v

Jag vill ha en klass som är väldigt boostad på PVE eftersom jag vill vara "bra".

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

DPSa. Alla klasser är inte jättebra på sitt egna sätt, vissa kan bli för nerfade andra blir mer boostade o.s.v

Jag vill ha en klass som är väldigt boostad på PVE eftersom jag vill vara "bra".

Om du vill ha det så enkelt som möjligt och fortfarande göra fet dps skulle jag satsa på Arcane Mage. Är däremot jävligt enformigt och blir förmodligen nerfat i nästa patch.

Och sedan kan alla klasser göra bra dps, bara man kan köra den. Skulle mer satsa på något som är kul isåfall.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #5

Ska nog ta hunter. För ett tag sen i BH hade vi en hunter med full grönt gear och gjorde över 13k dps..

Jag kände mig ägd.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Ska nog ta hunter. För ett tag sen i BH hade vi en hunter med full grönt gear och gjorde över 13k dps..

Jag kände mig ägd.

Har sett en Shadow Priest göra runt 15K på Zul'Gurub med skitgear, så som sagt spelar det knappt någon roll.

Nivå 7 · Fuskare
Köp min hunter, du kommer garanterat vara OP. Tro mig.

Senast ändrad:

5 Oct 2011
Nivå 1 · Novis

För guds skull inte Shattered Hand. Jag har spelat med många därifrån och inte träffat en enda vettig. Majoriteten där verkar vara svenskar på 12-15år.

Om du vill köra PvE så är väl Kazzak-horde en vettig server

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #9
↗ till inlägget

För guds skull inte Shattered Hand. Jag har spelat med många därifrån och inte träffat en enda vettig. Majoriteten där verkar vara svenskar på 12-15år.

Om du vill köra PvE så är väl Kazzak-horde en vettig server

Tänkte mer på Tarren Mill, men får nog tänka på saken.

Men klassen jag ska ta nu är mellan Priest eller Hunter. Om ni har koll vilken klass har blivit boostad den senaste patchen?

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Tänkte mer på Tarren Mill, men får nog tänka på saken.

Men klassen jag ska ta nu är mellan Priest eller Hunter. Om ni har koll vilken klass har blivit boostad den senaste patchen?

Kör vad du tycker verkar roligast förihelvete, inte vad som är bäst. Alla klasserna är bra balanserade i PVE.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Ska du köra det som är bäst så kör du balance druid, annars kör du det som är roligast att köra.

Gör det inte svårare än det är.

Nivå 4 · Lärling

Ska du spela horde så kör du på Kazzak, ska du spela alliance kör du på Ravencrest. Det du sa om hunters stämmer helt eftersom dom inte är gearbaserade för fem öre. Vill du ha en rolig/lätt klass att spela så kör mage, vill du däremot ha en lite mer avancerad klass så kör du druid, warlock eller rogue. Dessutom så undrar jag verkligen vem som tipsade dig om Bloodfeather, jag spelar där och kort sagt är den servern värdelös.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #13
↗ till inlägget

Ska du spela horde så kör du på Kazzak, ska du spela alliance kör du på Ravencrest. Det du sa om hunters stämmer helt eftersom dom inte är gearbaserade för fem öre. Vill du ha en rolig/lätt klass att spela så kör mage, vill du däremot ha en lite mer avancerad klass så kör du druid, warlock eller rogue. Dessutom så undrar jag verkligen vem som tipsade dig om Bloodfeather, jag spelar där och kort sagt är den servern värdelös.

Då tror ja att jag ska ta druid eller warlock. Svårt och bestämma sig om jag ska köra på Kazzak eller tarren mill.

Min kompis bror spelade på bloodfeather och därför tänkte börja det, och det var då jag var noob på wow. Inte kunde jag veta sånt ;)

↗ till inlägget
Ska du köra det som är bäst så kör du balance druid, annars kör du det som är roligast att köra.

Gör det inte svårare än det är.

Tycker det bästa är roligast

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

:rolleyes:

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #15

Förresten, hade en kompis som var balance druid, och han gjorde väldigt dåligt dps med normalt gear. Kan det vara han som sög på att spela den eller att den var nerfad? Tror det var patch 4.1 eller 4.2.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Då tror ja att jag ska ta druid eller warlock. Svårt och bestämma sig om jag ska köra på Kazzak eller tarren mill.

Min kompis bror spelade på bloodfeather och därför tänkte börja det, och det var då jag var noob på wow. Inte kunde jag veta sånt ;)

http://www.wowprogress.com/realms/rank/eu där står allt du behöver veta om EU's olika servrar och tydligen var Auchindon bättre än Ravencrest på alliance sidan.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #17
↗ till inlägget

http://www.wowprogress.com/realms/rank/eu där står allt du behöver veta om EU's olika servrar och tydligen var Auchindon bättre än Ravencrest på alliance sidan.

Alliance är förstås bättre på PvP, men horde är bättre på PvE. Men tror jag ska ta Auchindon nu.

Är Kazzak mer svensk än Auch?

Nivå 4 · Lärling

Ska vara ärlig och säga att jag inte har den blekaste aning om hur många procent svenskar där finns. Dessutom så borde du inte föredra en svensk server med tanke på att nästan alla svenskar som spelar wow är idioter.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #19
↗ till inlägget

Ska vara ärlig och säga att jag inte har den blekaste aning om hur många procent svenskar där finns. Dessutom så borde du inte föredra en svensk server med tanke på att nästan alla svenskar som spelar wow är idioter.

Är de? Tänkte inte på det.

Men ja tror ja har bestämt mig, Auch och druid eller warlock, warlock kanske men jag gillar inte att använda curses.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Är de? Tänkte inte på det.

Men ja tror ja har bestämt mig, Auch och druid eller warlock, warlock kanske men jag gillar inte att använda curses.

Curse är ju i princip bara DOTS och negativa effekter.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in