Hoppa till innehåll

Gymnasie Linje!


Rhino
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja! Jag går i nian och de är fyra månader kvar tills jag ska gå på nåt gymnasium. Så de är inte långt kvar.

 

Så jag undrar vilken linje som är bra osv, jag är intresserad inom IT och de där. Så om ni kunde tipsa om nån bra linje skulle hjälpa mig grovt! Jag bor i tyresö nån km utanför sthlm så inge problem att Åka buss.

 

Te.x om ja går en IT linje och går ut, kan ja sen få ett jobb på typ ica/elgiganten eller liknande? Även fast ja har en IT utbildning liksom? :)

 

:)

Skriv gärna nån annan linje som kan vara bra, rolig osv! :D

Redigerat av Rhino
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Te.x om ja går en IT linje och går ut, kan ja sen få ett jobb på typ ica/elgiganten eller liknande? Även fast ja har en IT utbildning liksom? :)

 

:)

Ja, det borde du. De flesta enkla jobben kräver bara gymnasiekompetens och det får man oavsett vilken linje man går.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Javisst. Jag går snart ur 3an och har läst IT och är helt nöjd med mitt val. Det är mer "på företag" man jobbar efter en sån utbildning men det går säkert att jobba som försäljare inom IT också.

Tror nog det även går bra att jobba på valfritt icke IT-företag också, exempelvis Ica. Alla går ju exempelvis matte a (Som numera heter matte 1, kanske?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla gillar ju att sitta framför datorn idag. Se till att ha ett genuint intresse för IT. Vi kan inte säga om det är en bra linje eller inte, vad är en "bra" linje? Bara du själv kan avgöra vad du är intresserad av.

Så sant som de är skrivet.

Hmm.. Drygt 75% av alla i min klass tänker ta samhälle..

Men iallafall, det jag är mest intresserad av är att göra nåt med händerna. Inte sitta på en kontor i Hammarbysjöstad och skriva på datorn. Men IT lär ju vara mkt framför datorn. Men då är de antagligen kul också.

 

IT, vad är det för inriktningar på den linjen då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner du nån som gått där? Eller hur bra den skolan är i allmänhet? :) Såg att dom hade spelprogrammerare, det är just de ja kollat in på! :)

Gå INTE på NTI. Man kan ju för fan komma in där med 80 poäng.. :/ Min bror gick där, han uttryckte det som en "blatteskola där ingen bryr sig om något".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...