Hoppa till innehåll

Din Favorit Musik ?


Epixa
 Dela

Rekommendera inlägg

Skivor som jag lyssnar på mycket just nu är:

 

Iggy Pop - The Idiot

Iggy Pop - Lust For Life

 

Porcupine Tree - Deadwing

 

David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars

 

Nirvana - Nevermind

 

Speciellt låtar som "China Girl" (Iggy Pop), "Moonage Daydream" (David Bowie) och "Arriving Somewhere But Not Here" (Porcupine Tree) har jag snart lyssnat sönder.

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars

"Moonage Daydream" (David Bowie)

Har du också insett hur fantastiskt underbar den låten är? :D Jag förflyttades minst 5 dimensioner första gångerna jag hörde den.

Mer direkt relaterat till topic: David Bowie är min absoluta favoritartist. Jag lyssnar på fruktansvärt mycket musik, det finns hur mycket bra grejer som helst, och det går i perioder vad man lyssnar på mest, men Bowie är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du också insett hur fantastiskt underbar den låten är? :D Jag förflyttades minst 5 dimensioner första gångerna jag hörde den.

Mer direkt relaterat till topic: David Bowie är min absoluta favoritartist. Jag lyssnar på fruktansvärt mycket musik, det finns hur mycket bra grejer som helst, och det går i perioder vad man lyssnar på mest, men Bowie är bäst.

En av höjdpunkterna på skivan, speciellt gitarrsolot. Första gången jag hörde den var det typ "meh", men jag har av erfarenhet lärt mig att låtar som ger ett mediokert första intryck är de som växer mest. Ziggy Stardust rankar jag själv som hans bästa, med Low och Station To Station tätt därefter.

 

Han är även en av mina största förebilder inom musiken, och den coolaste människan på planeten. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En av höjdpunkterna på skivan, speciellt gitarrsolot. Första gången jag hörde den var det typ "meh", men jag har av erfarenhet lärt mig att låtar som ger ett mediokert första intryck är de som växer mest. Ziggy Stardust rankar jag själv som hans bästa, med Low och Station To Station tätt därefter.

 

Han är även en av mina största förebilder inom musiken, och den coolaste människan på planeten. :D

Ja, hela låten är ett intro till gitarrsolot, som är fullkomligt magiskt. Fast även det lilla blåssolot i mitten är ganska fascinerande. Jag har svårt att ranka Bowies skivor faktiskt, det finns ju så mycket br apå alla. Hunky Dory, Ziggy Stardust och Space Oddity ligger i alla fall i täten. Tillsammans med Scary Monsters. Och Station To Station, osv. osv.

 

Ur hans senare alster har jag fastnat för låten Bring Me The Disco King på Reality, men förutom det är det mesta dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, hela låten är ett intro till gitarrsolot, som är fullkomligt magiskt. Fast även det lilla blåssolot i mitten är ganska fascinerande. Jag har svårt att ranka Bowies skivor faktiskt, det finns ju så mycket br apå alla. Hunky Dory, Ziggy Stardust och Space Oddity ligger i alla fall i täten. Tillsammans med Scary Monsters. Och Station To Station, osv. osv.

 

Ur hans senare alster har jag fastnat för låten Bring Me The Disco King på Reality, men förutom det är det mesta dåligt.

Hah, så du fastnade för Scary Monsters tillslut? Jag vill minnas att du inte tyckte om den från början? :P

 

Har inte lyssnat speciellt mycket på hans senare grejer, 1.Outside tyckte jag dock om lite grann, ska lyssna mer på den sen. Annars är "I'm Afraid of Americans" ganska schysst, inte så Bowiesque men fortfarande bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hah, så du fastnade för Scary Monsters tillslut? Jag vill minnas att du inte tyckte om den från början? :P

Javisst. Har dock fortfarande inte fastnat för It's No Game, vilken jag dessutom misstänker att den kritik du nämner var riktad mot. :) Sen är Fashion rätt så tråkig, men i övrigt är det en underbar skiva. Every rose has it's thorn, som det heter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Javisst. Har dock fortfarande inte fastnat för It's No Game, vilken jag dessutom misstänker att den kritik du nämner var riktad mot. :) Sen är Fashion rätt så tråkig, men i övrigt är det en underbar skiva. Every rose has it's thorn, som det heter.

Part 1 eller part 2? Den första delen är grym, den andra låter dock lite mesigt. Robert Fripp från King Crimson spelar f.ö. gitarr på den och några andra spår på skivan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...