💬
Logga in
Fuska.se

Fängsla Joseph Kony

32 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Helt plötsligt engarerar sig alla på facebook sig i det här, men innan de hade sett filmen gav de inte ett skit åt varken svält, korruption eller andra hemskheter i Afrika öht :_

Hahaha så jävla sant det där! Jag ger hellre pengar till Greenpeace än det där KONY2012. Som de har sagt så är ju det någon sorts scam (som ni också skrivit i tråden..).

Finns ju otroligt många sidor av det där. Antingen är de sant eller inte. Hört mycke från båda sidor. Vet inte direkt vad man ska tro..

Nu kommer jag säkert få mycket kritik för de här inlägget, or sumthin ^_^

Senast ändrad:

Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #22
↗ till inlägget

Hahaha så jävla sant det där! Jag ger hellre pengar till Greenpeace än det där KONY2012. Som de har sagt så är ju det någon sorts scam (som ni också skrivit i tråden..).

Finns ju otroligt många sidor av det där. Antingen är de sant eller inte. Hört mycke från båda sidor. Vet inte direkt vad man ska tro..

Nu kommer jag säkert få mycket kritik för de här inlägget, or sumthin ^_^

;)

Nä men det är ju verkligen inte scam, det tror jag vi alla kan hålla med om. Sen så verkar det ju som om de fördelar sina resurser lite anmärkningsvärt. Så det är mer att de i så fall är ineffektiva. Men scam är det verkligen inte.

12 Mar 2012
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

;)

Nä men det är ju verkligen inte scam, det tror jag vi alla kan hålla med om. Sen så verkar det ju som om de fördelar sina resurser lite anmärkningsvärt. Så det är mer att de i så fall är ineffektiva. Men scam är det verkligen inte.

Var nog lite otydlig, skrev inte med det, men menade att donerings fonden va typ en scam. Som ja skrev iaf är ju att de finns många sidor runt de där. :rolleyes:
Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #24
↗ till inlägget

Var nog lite otydlig, skrev inte med det, men menade att donerings fonden va typ en scam. Som ja skrev iaf är ju att de finns många sidor runt de där. :rolleyes:

Det är den ändå inte. De har ju redovisat sin budget. Vad är det som är "scam" menar du?
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Det är den ändå inte. De har ju redovisat sin budget. Vad är det som är "scam" menar du?

Alltså att dem kanske ta drygt 75% av intäkterna från donationerna. Fick läsa på många hemsidor där de stog att det var en scam och annat skit. Nu menar ja inte att ja förlitar mig på alla webbsidor men ni hänger nog med på det ja vill få fram?;)
Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #26
↗ till inlägget

Alltså att dem kanske ta drygt 75% av intäkterna från donationerna. Fick läsa på många hemsidor där de stog att det var en scam och annat skit. Nu menar ja inte att ja förlitar mig på alla webbsidor men ni hänger nog med på det ja vill få fram?;)

ca 33% går till administration av de ca 40 anställda och att göra filmer etc. Detta är inget som de ljuger om eller undanhåller.

hur de har använt pengarna står tydligt på deras sida så det är inget de undanhåller:

http://www.invisiblechildren.com/financials.html

Det är väldigt lätt att läsa om en massa gnällspikar som sitter och klagar och inte göra något alls själva. Har du varit objektiv och kollat organisationens svar på kritiken t.ex. eller var det helt enkelt lättast att bara anta att det var scam?:

http://www.invisiblechildren.com/critiques.html

Nivå 12 · Mästerfuskare

Dock kvarstår väl faktumet att ingen har sett eller hört från Kony på typ sju år?

Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #28
↗ till inlägget

Dock kvarstår väl faktumet att ingen har sett eller hört från Kony på typ sju år?

Det är möjligt, jag vet inte, har du någon källa på det? Eller sägs det i dokumentären?
Nivå 12 · Mästerfuskare

Njae. Tror jag läste det på någon av de många kritiker-sidorna. Kan dock inte minnas vilken. Det känns som Kony inte borde vara allt för svårhittad, då det han (sägs) ägna sig åt knappast håller låg profil. Rimligen borde inte problemet vara att hitta honom utan att faktiskt gripa honom. Men som jag förstår det så har han varit spårlöst borta i ganska många år.

13 Mar 2012
Nivå 5 · Fuskare

Känner jag som att det är.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Press Here

^ Där står det någon tidning att han blivit fångatagen?

True/False? :lol:

Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #32
↗ till inlägget

Press Here

^ Där står det någon tidning att han blivit fångatagen?

True/False? :lol:

Det är en fiktionel bild från KONY 2012. Kritiken du länkade påminde mig väldigt mycket om den som brukar komma från konspirationsteoretiker. Väldigt hetsig och allt som motparten säger är fel helt och hållet. Därför känns inte trovärdeigheten så stor för den sidan.
14 Mar 2012
Nivå 7 · Fuskare

Sedan jag såg detta på internet har jag undrat: Varför kommer detta ut så sent?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in