Inte riktigt en frågetråd, utan hade föreställt mig att det här kunde vara en plats för öppen dialog mellan mig själv och för den som vill :D
såatteeeeeeee fråga på eller vafan ni nu vill.
Inte riktigt en frågetråd, utan hade föreställt mig att det här kunde vara en plats för öppen dialog mellan mig själv och för den som vill :D
såatteeeeeeee fråga på eller vafan ni nu vill.
Vem är det på din avatar?
Ingen aning, snubblade över den på tumblr och tyckte om den tillräckligt mycket för att jag skulle använda den som avatar. En snabb bildgoogling säger att det är ett verk av konstnären Omar Gallini.
Motfråga: Vem föreställer DIN avatar? :)
Det är Oztowns högaktade fader.
Vad tycker du om Frosty Fuska?
Ditt namn, varför ?
Vad tycker du Om hihop/rap?
↗ till inläggetVad tycker du om Frosty Fuska?
Är det fuskas skin du refererar till? I så fall har jag ingenting emot det förutom att det känns lite fantasilöst. Men för det mesta är jag blind för sånt, fokus ligger mer på innehållet.
↗ till inläggetNamnet skulle fånga folks uppmärksamhet och lägga sig på deras hjärnor enkelt.Ditt namn, varför ?
Sen gillar jag att vara suggestiv och mystisk. B)
↗ till inläggetJag har inte lyssnat skitmycket på det, men det finns en del jag älskar, oftast från sent 80-tal till tidigt 90-tal. Obligatorisk lyssning för alla som påstår sig gilla hiphop är Illmatic av Nas och Enter the Wu-Tang (36 Chambers) av Wu-Tang Clan, mina favoritskivor inom kategorin men också i topp när jag rankar mina favoriter inom alla genrer. Andra jag gillar är N.W.A., 2pac, A Tribe Called Quest och Tyler the Creator. Svensk hiphop avskyr jag.Vad tycker du Om hihop/rap?
↗ till inläggetJag har inte lyssnat skitmycket på det, men det finns en del jag älskar, oftast från sent 80-tal till tidigt 90-tal. Obligatorisk lyssning för alla som påstår sig gilla hiphop är Illmatic av Nas och Enter the Wu-Tang (36 Chambers) av Wu-Tang Clan, mina favoritskivor inom kategorin men också i topp när jag rankar mina favoriter inom alla genrer. Andra jag gillar är N.W.A., 2pac, A Tribe Called Quest och Tyler the Creator. Svensk hiphop avskyr jag.
Kankse inte ändrar din syn på svensk hip-hop, men detta är något jag tycker är sjukt bra(och allt annat med den snubben)
↗ till inläggetHan verkar ju vara en klyftigare textförfattare än de flesta, men det är samma typ av sound och beats som man hört en miljard gånger inom svensk hiphop. Så nej tack. :PKankse inte ändrar din syn på svensk hip-hop, men detta är något jag tycker är sjukt bra(och allt annat med den snubben)
Eller jo! Jag kom på en svensk jag gillar: BIG O! Mannen som gör nödrimmet till en konstform.
"Every day is very good, I'm chilling here in my hood"
Jävlar alltså.
↗ till inläggetDu säger alltså att det inte alls har något att göra med att du är min bitch ?Namnet skulle fånga folks uppmärksamhet och lägga sig på deras hjärnor enkelt.
Sen gillar jag att vara suggestiv och mystisk. B)
Big O är ett lyriskt geni ;)
Hur har din uppväxt varit? Har den påverkat dig positivt alt. negativt?
Thin White Duke
ELLER
Ziggy Stardust
Vad tyckeru om mitt käk Whore? :D
↗ till inläggetDu säger alltså att det inte alls har något att göra med att du är min bitch ?
Nu har du fått det om bakfoten.. Det är DU som är MIN bitch.
Allt pimpslappande måste fått dig att förlora för mycket hjärnceller.
Now shut your whore mouth och tillbaks till arbetet, kunderna väntar och de kommer inte tillfredsställa sig själva. :angry:
↗ till inläggetMusikaliskt vinner Ziggy Stardust, helt klart min favoritskiva med Bowie. (Station to Station kommer på plats nummer tre, efter Low)Thin White Duke
ELLER
Ziggy Stardust
Men jag måste säga att jag är fett gay för The Thin White Duke. Hela estetiken. Likblek, kostymklädd kokainfylld crooner. Han var så snuskigt cool under den här perioden. Lustigt med tanke på att det var då han var som värst både fysiskt och psykologiskt.. Det kanske ligger någonting i att lida för konsten ändå.
↗ till inläggetSer jävligt aptitligt ut.. Speciellt med tanke på att jag bara käkat frukost idag..Vad tyckeru om mitt käk Whore? :D
Så ge mig!
Hur ser du på koncept som bra/dåligt, ont/gott och liknande? Är dem extrema begrepp eller/och helt onödiga i praktiken? Är det en tillgång att nyttja dem eller är det i längden skadligt/farligt?
↗ till inläggetDet är bara att komma förbi och käka. :)Ser jävligt aptitligt ut.. Speciellt med tanke på att jag bara käkat frukost idag..
Så ge mig!
Draghon ställer till med Oztown-kalas! Hurraaaa!
----------
Whore, var bor du?
↗ till inläggetHur ser du på koncept som bra/dåligt, ont/gott och liknande? Är dem extrema begrepp eller/och helt onödiga i praktiken? Är det en tillgång att nyttja dem eller är det i längden skadligt/farligt?
Vad jag själv skulle definiera som ondska är en vilja att förtrycka eller göra andra människor illa, medvetet göra val som skadar andra för personlig gagn etc, eftersom det är en medveten handling och inte bara någonting instinktivt (det är svårt att kalla djur för onda exempelvis, som nästan bara styrs av instinkter).
Men för det mesta är sådana begrepp subjektiva, och jag tycker det är viktigt att alla förstår det och kan ge en anledning till varför de vill kalla någonting bra, dåligt, gott eller ont. Sådana känslor brukar oftast inte vila på en rationell grund (då hade det väl i så fall hetat logiskt/ologiskt, eller sant/falskt), så därför tycker jag det är viktigare att tydligt förklara varför man tycker så istället för att försöka övertyga någon annan varför man har rätt, eftersom åsikten inte kan bevisas genom observation och mätningar och därför är det så gott som alltid slöseri med tid och energi att få med andra på sin sida om de inte kommer självmant.
Jag tycker det är väldigt viktigt att varje person har en konsekvent inställning till saker och klart för sig vad som är bra eller dåligt. Att inte ta ställning och peka på att gott och ont bara är relativa begrepp tycker jag är intellektuell lathet och moralisk svaghet. Dock är det lika viktigt att inse att det är personliga värderingar det handlar om och ingenting du ska förvänta dig att andra följer, men endast acceptera och respektera.
↗ till inläggetMen jag har arbete att utföra. :( Kan inte du komma hit?Det är bara att komma förbi och käka. :)
↗ till inläggetFörort till Stockholm. (Du är typ den tredje de senaste två dagarna som frågar, fan är det som händer? :P)Draghon ställer till med Oztown-kalas! Hurraaaa!
----------
Whore, var bor du?
Men om jag fick välja skulle jag bo här:
Jag älskar Blade Runner. Så mycket att jag alltid ser klart hela eftertexterna varje gång jag sett den. Jag vill bo i den filmen.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in