Hoppa till innehåll

Dåliga Lärare


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag tycker att lärare på gymnasier är självupptagna och allmänt dåliga? Hela bunten tror att dem är universitetslärare, mina lärare på högstadiet var minst lika dåliga men på gymnasiet förväntar man sig mer.

 

För det första har vi min svensklärare, som är den mest kaxiga hynda jag någonsin träffat på. Hon går alltid in i klassrummet med världens retfulla smile. Hon går sedan ut 1 timme senare likadan. Hon älskar att rätta och skratta åt folk som gör fel och tål inte någon kritik själv. Hon är drottningen på tronen helt enkelt. Damen ifråga gillar att ta med sig sina jävla snorungar till barn på lektionerna som sitter och spelar dataspel på hennes förbannade laptop MED ljud. Man får ingen arbetsro öht. :angry:

 

Min mattelärare, en gammal seg gubbe. Vi har honom nu i Ma B, han har genomgång 15 minuter i början på lektionen, sen går han runt i klassrummet i 10 minuter och hjälper dem som behöver hjälp, efter det kan han försvinna och komma tillbaka först 5 minuter innan vi slutar och avsluta lektionen. Han pratar heller inte så att man hör under genomgången, och frågar man "Ursäkta, vad sa du där på senaste ekvationen"? Så blir han småirriterad och tar om det igen. Han har även inte balls nog att säga till tuffingarna i vår klass att vara tysta, utan han retirerar ibland som sagt.

 

Jag är lite småarg nu, men jag ville bara skriva av mig min ilska. Någon annan som känner likadant? Har du också någon lärare du inte gillar? Dela med dig för bövelen :( Jag kan inte vara den enda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

mm känner likadant, våran svenska lärare är en äcklig gammal tant som snusar i klassrummet och har ingen bh, när vi har engelska och matte finns det fjortisar i vår klass som är så dumma i huvudet så dom får en belöning av hjälpläraren varje gång dem gör rätt. Om man frågar varför går dom dit? (ett så kallat hjälprum) så brukar våran lärare säga : dom ska ha engelska där inne och sen redovisa här inne. men det händer aldrig, det är som att han skäms över dem, men Derf vad tycker du om min situation?.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibland har man otur och får ett gäng rötägg, en dålig lärare är väl en sak när man får flera blir det riktigt jobbigt. Det funkar inte heller att "gå till rektorn" som många brukar föreslå. Visst små ändringar kanske kan ske men det är ju inte så att läraren kommer få sparken. Det finns avtal och jox som skyddar deras anställning. Så det är nog bara att härda ut, försöka skippa så många dåliga, meningslösa lektioner som möjligt och lära sig det man behöver själv.

 

För att ta dina exempel, matte och svenska. För en etnisk svensk med svensk uppväxt som du själv är svenska undervisning rätt onödigt, man kan ju sitt språk helt acceptabelt när man är 15 eller äldre (oftast). Det man behöver lära sig är att använda olika typer av språk, och det lär man sig bäst genom att läsa olika typer av böcker, och böcker kan vara kul att läsa. Det behöver verkligen inte bara vara klassiska romaner, det kan vara fanfics från något spel eller film eller liknande. Eller det behöver inte vara böcker, bara att sitta och läsa nyheter eller på wikipedia fyller på ens ordförråd och förbättrar ens lingvistiska dynamik. Så det är bara att ta något kul att läsa.

 

För matte finns det fantastiska Khan acedemy och om man har någon man kan fråga om specifika saker eller söker lite mer så kan man lära sig den mesta matten själv. Och det blir oftast roligare för man kan räkna på problem som är verkliga och som man själv är intresserad av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, skolan är bra att hitta vad man är intresserad av, och vad som finns. Men du måste lära dig allt du "lär" dig i skolan på egen hand.

Tex har jag lärt mig minst 50% av min engelska genom datorn.

Jag har exprimenterat mycket med ord som jag tror jag har kunnat, och har lärt mig att kringgå ord jag inte kan och förklara dom.

Jag har en underbar källa till mina matte-kunskaper (personen vet vem jag snackar om) samt att gitarren för mig att slappna av, vilket gjorde att jag hade fina betyg i Musik som slutbetyg i 9an.

 

Edit:

 

Själv hade jag ganska bra lärare hela grundskolan, förutom en lärare men det var hennes personlighet jag inte gillade, så det vill jag inte kritisera.

Jag hade dock en lärare som fick mitt intresse för matte och NO att gå ner.

 

Sedan på gymnasiet fick jag bättre, förutom en lärare som jag inte gillar, men som jag inte kan sätta fingret på varför jag inte gillar henne.

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har haft rätt tur med lärare. Jag har inte haft några sviniga eller som har saboterat lektioner. Däremot har jag haft lärare som bara gör ämnet tråkigt. Hade starkt MVG i tyska i slutet av nian och under ett år på gymnasiet med en fruktansvärt tråkig och märklig lärare sjönk min nivå till ett svagt G. Fick ändå VG för jag hade presterat bra i början av läsåret. Och jag gillade verkligen tyska i slutet av nian. Jag t.o.m. köpte ett eget svensk-tyskt lexikon under sommarlovet för att vara redo inför gymnasiet. Men nu tycker jag tyska suger i princip.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibland har man otur och får ett gäng rötägg, en dålig lärare är väl en sak när man får flera blir det riktigt jobbigt. Det funkar inte heller att "gå till rektorn" som många brukar föreslå. Visst små ändringar kanske kan ske men det är ju inte så att läraren kommer få sparken. Det finns avtal och jox som skyddar deras anställning. Så det är nog bara att härda ut, försöka skippa så många dåliga, meningslösa lektioner som möjligt och lära sig det man behöver själv.

 

För att ta dina exempel, matte och svenska. För en etnisk svensk med svensk uppväxt som du själv är svenska undervisning rätt onödigt, man kan ju sitt språk helt acceptabelt när man är 15 eller äldre (oftast). Det man behöver lära sig är att använda olika typer av språk, och det lär man sig bäst genom att läsa olika typer av böcker, och böcker kan vara kul att läsa. Det behöver verkligen inte bara vara klassiska romaner, det kan vara fanfics från något spel eller film eller liknande. Eller det behöver inte vara böcker, bara att sitta och läsa nyheter eller på wikipedia fyller på ens ordförråd och förbättrar ens lingvistiska dynamik. Så det är bara att ta något kul att läsa.

 

För matte finns det fantastiska Khan acedemy och om man har någon man kan fråga om specifika saker eller söker lite mer så kan man lära sig den mesta matten själv. Och det blir oftast roligare för man kan räkna på problem som är verkliga och som man själv är intresserad av.

LUS-19 läser mycket Redigerat av naabiz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går du i privat skola är det bara och sluta, i fall du inte vill att det ska fortsätta, för det finns inte så mycket man kan göra åt det.

 

Går du däremot i kommunal skola är det enkelt. Det är bara och skicka ett anonymt e-mail, eller vanligt brev, till din skolas administration tillsammans med en kopia direkt till rektorn. I brevet lyfter du upp alla de problem som du vet förekommer och pekar ut alla de enskilda lärare som du vet gör fel. Det är viktigt att du skickar e-mail/brev, för annars arkiveras detta ej i deras system, som alla kan begära ut handlingar ifrån. Det är också viktigt att i slutet av brevet att lyfta fram att detta inte får fortsätta och att den ansvariga rektorn måste åtgärda problemen omgående.

 

Händer inget, är det så enkelt att man skickar samma information till skolverket och flera massmedier(en i taget). Här ska du också lyfta fram alla dina känslor angående problemen, t.ex. "Hela bunten tror att dem är universitetslärare" "Jag tycker att lärare på gymnasier är självupptagna och allmänt dåliga".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Våran hemkunskapslärare hatar typ killar, hon blev arg på mig och min kompis när vi pratade lite och sen när några tjejer kastade mjöl på varandra så brydde hon sig inte. Hon skäller ALLTID på mig och min kompis. Jävla kärring.

 

Var med om många liknande scenarion i högstadiet. Verkar vara typiskt för kvinnolärare att tänka "Killar dem är så stökiga och ska alltid göra mycket ljud ifrån sig".

 

Går du däremot i kommunal skola är det enkelt. Det är bara och skicka ett anonymt e-mail, eller vanligt brev, till din skolas administration tillsammans med en kopia direkt till rektorn. I brevet lyfter du upp alla de problem som du vet förekommer och pekar ut alla de enskilda lärare som du vet gör fel. Det är viktigt att du skickar e-mail/brev, för annars arkiveras detta ej i deras system, som alla kan begära ut handlingar ifrån. Det är också viktigt att i slutet av brevet att lyfta fram att detta inte får fortsätta och att den ansvariga rektorn måste åtgärda problemen omgående.

Ska överväga detta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...