Tjena, jag har en stationär dator och jag stötte på ett litet oväntat problem i morse när jag skulle starta den. Den funkade fint (eller ja, i alla fall som den brukar) igår. När jag startade den idag så funkade inte skärmen riktigt. Det kom ström till den för den lilla knappen som man sätter på och av skärmen med blinkade blå. En liten ruta upp i vänstra hörnet blinkade "analog", "digital", "analog", "digital" några gånger tills den slutade och skärmen blev helt svart. Jag tänkte att det var något glapp så jag tog ur och satte i sladdarna ordentligt igen, både ändarna som går in i skärmen och in i datorn. Det hjälpte inte. När jag drog den där blåa sladden som jag inte kommer ihåg vad den heter så kom det upp ett annat meddeleande mitt på skärmen i still med "no cable connection" eller nått och tre fyrkanter (blå, röd, grön).
Så jag antar att skärmen har både ström och anslutning men att det inte vill visas någon bild av någon anledning. Något tips om vad som kan vara fel och vad jag kan göra?