Hoppa till innehåll

Ändra Inlägg


Rekommendera inlägg

Det finns en allmän uppfattning (som även jag delar) om att det ser fult (oproffsigt?) ut. Man behöver inte kunna förklara det mer än så, det är en smaksak helt enkelt.

Eh, ok. Det är ju svårt att säga emot någons uppfattning om fult/oproffsigt, men jag är inte beredd att hålla med. För mig gör det inte till eller från.

 

Logiken "Vet inte om jag skall ändra ett stavfel, för det ser oproffsigt ut" går inte alls ihop för mig. Skriv inte ut anledningen bara.

 

Edit: Jag motsätter mig inte att det sätts en två-minuters (eller whatever)-timer på "Inlägg ändrat"-texten, eller så. Om folk vill ha det så varför inte. Mig gör det varken till eller från.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh, ok. Det är ju svårt att säga emot någons uppfattning om fult/oproffsigt, men jag är inte beredd att hålla med. För mig gör det inte till eller från.

 

Logiken "Vet inte om jag skall ändra ett stavfel, för det ser oproffsigt ut" går inte alls ihop för mig. Skriv inte ut anledningen bara.

 

Edit: Jag motsätter mig inte att det sätts en två-minuters (eller whatever)-timer på "Inlägg ändrat"-texten, eller så. Om folk vill ha det så varför inte. Mig gör det varken till eller från.

Redigerat av CrippLE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför går inte den logiken ihop för dig? Har man stavat fel vill man ändra det, men då syns det att man ändrat inlägget också. Det ser oprofessionellt ut hur man än gör.

Annars så kan man ju granska sitt inlägg innan man postar det. På så vis behöver man inte rätta eventuella stavfel om man har behov av det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför går inte den logiken ihop för dig? Har man stavat fel vill man ändra det, men då syns det att man ändrat inlägget också. Det ser oprofessionellt ut hur man än gör.

För att ett stavfel ser ännu mer oprofessionellt ut (hur relevant det nu är att framstå som professionell på fuska.se). Att rätta något kan aldrig vara värre än att inte rätta något. Särskilt när ingen vet vad du har rättat. Jag förstår verkligen inte hur ni kan tycka det är värre att rätta något än att inte göra det.

 

Om du råkar stava cykel med ck och rättar det så är ingen större skada skedd. Rättar du det inte kommer folk tro at du inte kan stava. Du förlorar egentligen inget på att ändra ditt inlägg förutom viss estetik.

 

Snyggt/fult går som tidigare sagt inte att diskutera. Det är mycket svårt att säga emot någon som tycker något är fult. Men som sagt, mig spelar det ingen roll. Jag tycker bara anledningen är lite konstig.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan väl passa på att berätta vad jag ligger gällande detta. Så tycker även jag att man ska kunna redigera sitt inlägg utan att "det här inlägget ändrades..." dyker upp, ja så länge det görs inom en viss tidsperiod, 2-3 minuter eller något liknande.

Men är det en högt prioriterad uppdatering? Kanske inte, men även dessa små detaljer bidrar till en bättre sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är jag inte helt säker på hur alla tänker, men jag tror inte problemet är att andra tror att man har rättat slarvfel, utan att man har rättat annat. Exempelvis att man har tagit bort en åsikt som stod i inlägget tidigare eller att man på annat sätt har ångrat/ändrat sig. Hursomhelst kan jag hålla med om att det kan inge en svagare känsla av osäkerhet hos den som skriver och kanske till och med otrovärdighet.

 

Jag har nog överdrivit lite, men jag tror det är någon form av det som spelar in.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...