Hoppa till innehåll

Vilka Spel Kan Jag Maxa?


dolan
 Dela

Rekommendera inlägg

Köpte en speldator för ett tag sen. Kostade runt 7000 spänn och delarna är:

 

Intel i5 3570K 3.4 GHz

MSI Geforce GTX 660/660ti TwinFrozr 2GB (osäker på om det är 660 eller 660ti)

Corsair Vengeance 8 GB DDR3 1600 MHz

Gigabyte GA-Z77 DS3H 1155 ATX

BitFenix Merc Alpha ATX tower

OCZ ZS series 650W PSU

Samsung SATA 22x DVDRW

Western Digital Caviar Blue 500 GB

 

Inte de bästa delarna, jag vet, men budgeten var inte i det högsta laget heller. Önskar jag köpt en SSD istället för HDD'n dock.

Redigerat av dolan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte en speldator för ett tag sen. Kostade runt 7000 spänn och delarna är:

 

Intel i5 3570K 3.4 GHz

MSI Geforce GTX 660/660ti TwinFrozr 2GB (osäker på om det är 660 eller 660ti)

Corsair Vengeance 8 GB DDR3 1600 MHz

Gigabyte GA-Z77 DS3H 1155 ATX

BitFenix Merc Alpha ATX tower

OCZ ZS series 650W PSU

Samsung SATA 22x DVDRW

Western Digital Caviar Blue 500 GB

 

Inte de bästa delarna, jag vet, men budgeten var inte i det högsta laget heller. Önskar jag köpt en SSD istället för HDD'n dock.

Dom nyare spelen såsom BF3, Far cry 3 borde du klara på high med 65+ fps. Kör en ganska så liknande setup som dig, Kör med 70-140fps i Far Cry 3 med allt på high.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skyrim

L.A Noire

XCom: Enemy Unknown

Dungeons Defender

Portal 2

The Walking Dead

 

Maxar inställningarna på alla vet dock inte vad jag har för fps hur kollar jag det? Inte märkt något lagg men sen är jag inte särskilt kräsen heller.

 

EDIT: I omoddat Mincraft ligger jag på 200-300 fps. Med en massa moddar kommer jag ner i 40-60. Extra tugnt texturepack och shader på det och vi kommer ner i 10-20 fps.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skyrim

L.A Noire

XCom: Enemy Unknown

Dungeons Defender

Portal 2

The Walking Dead

 

Maxar inställningarna på alla vet dock inte vad jag har för fps hur kollar jag det? Inte märkt något lagg men sen är jag inte särskilt kräsen heller.

Okej, Jag använder MSI afterburner eftersom jag har gjort en egen fläktkurva för mitt grafikkort. Och där kan man ställa in så man ser Temp, Hur många % som används av grafikkortet, Fps och lite andra grejer. Är typ en rosa text uppe i höger hörn som man ser detta. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt nöjd med denna setup. Jag skiter fullständigt i om jag kan ha fått en bättre dator för samma peng om jag valt amd-delar. Jag avskyr amd.

 

Kör stockkylare på cpun. Den kommer inte upp i farligt höga temps och jag pysslar inte med överklock för tillfället (köpte en K-processor då jag kanske senare vill pyssla med det) Skulle gärna velat haft en SSD, dock :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Väldigt likt min dator så när som på grafikkortet (mitt är sämre). Det enda spelet som jag har misslyckat att maxa av de jag har spelat är Minecraft.

hur fan lyckas man. Men minecraft var gjort att man ska kunna spela det

på en laptop men inte nu längre nu ska man ha en 10000 kr dator för att köra det

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur fan lyckas man. Men minecraft var gjort att man ska kunna spela det

på en laptop men inte nu längre nu ska man ha en 10000 kr dator för att köra det

Det beror på om du ska ha texture packs eller inte.

När jag kör vanliga minecraft kör jag utan lagg, och jag har laptop.

Lägger jag däremot in Sphax (texture pack) så får jag dra ner på grafik-inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på om du ska ha texture packs eller inte.

När jag kör vanliga minecraft kör jag utan lagg, och jag har laptop.

Lägger jag däremot in Sphax (texture pack) så får jag dra ner på grafik-inställningarna.

jag har sätt på sämre grafik kort och de kan köra med hd texture med högsta grafik.

men kör du med sunblare eller shaders eller water shaders mod.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...