Hoppa till innehåll

Kan Inte Logga In På Min Router :/


wubo
 Dela

Rekommendera inlägg

tjo det är så här då, Jag kan inte logga in på min router. Routern funkar då det trådlösa funkar, men det finns inget lösenord på det, så vem som helst kan använda mitt internet :/. Jag har testat att logga in med IE, Mozilla och Opera men alla säger att "Servern stängde förbindelsen".

 

Själv har jag:

 

*Startat om Routern och modemet

*Resetat routern

*stängt av min brandvägg

*försökt hitta drivers/firmwares

 

Det sista jag har gjort, dvs hitta drivers/firmwares, är riktigt svårt eftersom routern inte längre finns kvar på Zyxels hemsida :angry: . Men om nu någon skulle hitta det och det skulle vara av någon använding är routern i frågan en Zyxel NBG-510s.

 

CMD > Ipconfig står det även:

 

Tunnelanslutning:Isatap.zyxel.com:

Tillstånd....................: Frånkopplad

Anslutningsspecifika DNS suffix...: Zyxel.com

 

ska den vara frånkopplad?

 

Hoppas detta är easy peasy för den händige ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sitter på zyxel och däremot inga problem det det nu. MENjag hade en annan router innnan (Har fortfarande i vissa fall) det var så på den. Ja ska komma till saken.

 

Är det så här?

Du kommer inte in på routern.

Oavsett om du startar om den.

Oavsett om du startar om den från början som när du köpte den.

Oavsett om du ansluter via WIFI

Oavsett om du ansluter via kabel (Kan vara lösningen, Jag fick det att fungera på min gamla (SOM DÅ inte är zyxel, men samma problem))

 

Annars Slår man en lur till där du fått den ifrån.

 

;)

Har med haft mycke krångel med routrar där problemen oftast uppstår när man ändrar Vissa Inställningar i dom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt, har försökt att ansluta både med sladd och nu med wifi, men nix det funkar inte. Så det blir väl att ringa telia -_- . Tack i allafall :)

 

mmkay, hände precis något ganska sick :) av någon anledning kan jag logga in med mobilen. så det känns som att routern inte vill vara vän med mina datorer :s Så en ny fråga är; finns det någon inställning eller liknande jag ska ändra för att kunna logga in med datorerna?

Redigerat av 747
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt, har försökt att ansluta både med sladd och nu med wifi, men nix det funkar inte. Så det blir väl att ringa telia -_- . Tack i allafall :)

 

mmkay, hände precis något ganska sick :) av någon anledning kan jag logga in med mobilen. så det känns som att routern inte vill vara vän med mina datorer :s Så en ny fråga är; finns det någon inställning eller liknande jag ska ändra för att kunna logga in med datorerna?

Kan ju vara så att du måste rensa datorn från cookies. Tips Ccleaner.

 

Har hänt för mig att routrar sparar cookies som förstör mycket. Men vet inte om det fungerar för dig.

 

Du kan ju titta om mobilen blockar cookies så är det nog drf då kan komma in.

--

Jag har ju min gamla router för 800 som det vart så på. så jag lät den ligga under sängen och damma medans en ny kom på posten. Kunde inte få den att fungera vad jag än gjorde, eller jo har hänt flera gånger på den men nu senast så är den helt låst.

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...