Hoppa till innehåll

Kan Inte Ta Bort Bild


Epixa
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har 2 standard hårddiskar på min kära laptop. En med oprativsystemet på och lite program medans, och den andra har jag lite andra filer som filmer och bilder och andra filer som har blivit över. Så jag tänkte ta bort lite lösa filer som bara låg och tog plats. Jag fick då inte bort en bild vid namn "Screenshot from 2012-08-15 18:58:36.png" Det ser ut som en fraps screenshot men jag brukar aldrig lägga en bild så från fraps utanför den map. Och till sak igen. När jag skulle ta bort den så står det att namnet inte är giltigt.

 

Så här:post-94172-1356655073_thumb.png

Och Jag kan då inte ändra namn ta bort eller flytta den, men har inte kopierat den.

 

Har även försökt med kommandotolken.

Och den går inte att öppna med något.

 

Finns det något sätt att radera denna bild, man blir ju lite undrande. Den gick inte att öppna med så jag kunde genomsöka den med VT så blev tvungen att dra den dit och då fungerade det. Och då hittade den 0.

 

Finns det något sätt att bort den? inte så sugen på att formatera den. :(

 

 

https://www.virustotal.com/file/e3b0c44298f...sis/1356654611/

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har samma problem med en liten "skärmbild". Tror inte den dyker upp heller i Linux, från vad jag kan säga verkar bilden vara en "skugga", den finns inte på datorn egentligen och kan därför inte tas bort.

Jag kan ju testa att ta bort den ifrån linux. Om det går där. Det är ju alltid ett försök.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag råkade göra ett program en gång som gjorde mapparna C:/test/test/test/test/test/test/test/test/test/test/test/test/test/test/test/test eller liknande. Filbläddraren i windows klarade inte av att ta bort den, men när jag skrev om programmet till att istället ta bort mapparna så blev jag av med dem.

 

Dave: Vad säger terminalen ifall du bläddrar till filen och försöker ta bort den? Jag skulle tro att det är en bug i NTFS om inget lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...