Hoppa till innehåll

The Sims 2 Djurliv! (problem)


Jonte1414
 Dela

Rekommendera inlägg

jaha, nu när jag skrev forumet så slutade något att fungera på datorn? o.o Iallafall...

Jag har ett nerladdat the sims 2 spel med djur. Det är en familj, med en kvinna. Som har två katter. (motsatta kön för er som vill veta) Kvinnan ville flytta in till en familj med sina katter. Alltså till en man med en hund. Och mannen och kvinnan skulle då bli gifta. Men... Det blev problem, eftersom att de två katterna bråkar så himla mycket med varandra. Så jag flyttade ut kvinnan med sina katter igen i ett försök att få stopp på det. Men det gick inte så bra, den ena katten rymde två gånger. Och katterna har båda -100 relation och (ovän). Eftersom att det spelet är nerladdat och inte på skiva, så funkar inte fusk, bara de här kaching och motherlode. Så det går inte att göra katterna till vänner igen med fusk. Hur ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Djuren styr ju sig själva så det finns inte så där jättemycket att göra åt det tror jag. Det du kan göra är kanske att se till att de bägge djuren har liknande regler om vad som är rätt och fel (inte klös på möbler, bara äta katt mat etc) och sen bara hålla dem ifrån varandra tills deras relation har svalnat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom att kvinnan är bästa kompis med båda katterna så skulle hon bli ledsen ifall man gav bort den ena katten.

 

Att hålla katterna ifrån varandra är också ganska svårt.

1. De har ett litet hus.

2. Jag kan inte låsa in dem. Det skulle innebära att deras jobb försvinner, de har nått toppen innom deras yrke och har inga semesterdagar kvar.

 

Så det känns lite hopplöst nu. Kvinnan börjar bli gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 5 månader senare...

Problemet är löst!

Det visade sig att om man har beteende lekfull fullt på minst en katt så kan man ge kommandon som "lek med..." Jag gjorde om det om och om igen, nu har de båda "min" och det har runt 80+ Faktiskt när jag senast körde på familjen så höll de på att göra kattungar! :D Nu är katten gravid :P Nu kommer det vara ännu fler i familjen, Kvinnan gifte sig med mannen och hon bor med sina katter i hans hus. De har bildat familj, och det blev tvillingar! :D Utan fusk och allt, och nu kommer det komma kattungar också xD

Familjen har flest medlemmar i kvarteret...
 

Pappa Mikael

Mamma Zarah

tvillingbror Matheus

tvillingsyster Nellie

 

Honkatten Tuttan

Hankatten Balder

Hanhunden Georg

och det kommer kattungar också :D Men ska jag vara ärlig, det är rätt svårt att ha så många i ett hus utan fusk...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...