Hoppa till innehåll

Kan Inte Komma Åt Min Router Längre


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag använder den IPn som står under "standard gateway" till Ethernet-anslutning när man kör ipconfig i cmd. Så jag är rätt säker på att det är rätt.

vad har du för router? har du fått den från din ISP? isåfall ska du kunna ringa din ISP och säga att du inte kommer åt webbinterfacet så kommer de förmodligen göra lite felsökning sen kanske skicka en ny router.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska iallafall alltid kunna komma åt den, även ifall den inte har någon internetuppkoppling. Om du har provat allt vi sagt och inget funkar så är det förmodligen något fel på den. Du skulle kanske kunna ringa D-Links support och snacka med de. Annars är alternativet en ny router om du verkligen måste öppna portar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska iallafall alltid kunna komma åt den, även ifall den inte har någon internetuppkoppling. Om du har provat allt vi sagt och inget funkar så är det förmodligen något fel på den. Du skulle kanske kunna ringa D-Links support och snacka med de. Annars är alternativet en ny router om du verkligen måste öppna portar.

Jag har inte testat något än. Men nu har jag en bra lista på saker jag ska testa, tack så mycket. Ska försöka kolla på detta till helgen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Innan har jag kommit in på modemet genom att skriva in min externa IP, men det gör jag inte nu heller. Modemet ligger ju "innan" routern givetvis så det kanske är där det är fel? Jag har för mig att modemet är en Thomson tg789vn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trevligt! Ett tips är att uppdatera firmware i D-linken då de ofta släpper nya med buggfixar. Du bör kunna hitta firmware på deras hemsida.

Kolla även http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

 

Just DIR-120 finns inte med där. Men dd-wrt är en inofficiell firmware till många routers som är baserat på Linux och funkar jättebra med massa avancerade inställningar. Har själv tyvärr ingen router som kan stödjas av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...