Hoppa till innehåll

Dota 2


FreakyStyley
 Dela

Rekommendera inlägg

Kan inte säga att jag fastnat för det men har spelat en gång. När det kommer till den typen av spel måste jag säga att trots sin enkelhet så slår Awesomenauts Dota med hästlängder.

Det är just därför jag gillar Dota 2 över alla andra MOBA spel, det finns så ofantligt mycket att gräva sig in i. Taktiker, mekanik, alla jäkla heroes etc, det finns helt enkelt så mycket att lära sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aldrig spelat det, men fastnat för League of Legends och deras hemska community. 

 

Fast Warcraft III körde man ju som in i satan när det var aktuellt. Det är väl en mod till Warcraft? Dota?

DotA var och är (då det fortfarande uppdateras) en mod till Warcraft III.

 

Dota2 är exakt samma spel fast i en nyare engine och det är även lite mer lättåtkomligt då det har tutorials och färdiga guider till karaktärer och sådant.

 

Har spelat det 200+ timmar och det är väldigt kul, dock inte speciellt roligt att spela ensam. Det är i alla fall vad jag tycker

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DotA var och är (då det fortfarande uppdateras) en mod till Warcraft III.

 

Dota2 är exakt samma spel fast i en nyare engine och det är även lite mer lättåtkomligt då det har tutorials och färdiga guider till karaktärer och sådant.

 

Har spelat det 200+ timmar och det är väldigt kul, dock inte speciellt roligt att spela ensam. Det är i alla fall vad jag tycker

Vad sägs om att köra en match någon gång?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försöker börja se på professionella DoTA 2-matcher (passande nu i och med TI3, antar jag?). Kan någon hjälpa mig här? Jag har ju absolut ingen aning vad som sker.

 

Jag vill bara ha grundläggande hjälp, till exempel vem som är "favoriterna" att vinna TI3, regionala skillnader (jämf. Sydkorea & Starcraft), och dylikt. Resten kan jag troligtvis lista ut själv! Jag har absolut inget intresse av att spela spelet, men SC2 + DoTA = eSports BFFs <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag försöker börja se på professionella DoTA 2-matcher (passande nu i och med TI3, antar jag?). Kan någon hjälpa mig här? Jag har ju absolut ingen aning vad som sker.

 

Jag vill bara ha grundläggande hjälp, till exempel vem som är "favoriterna" att vinna TI3, regionala skillnader (jämf. Sydkorea & Starcraft), och dylikt. Resten kan jag troligtvis lista ut själv! Jag har absolut inget intresse av att spela spelet, men SC2 + DoTA = eSports BFFs <3

 

Jag är ärligt talat inte fullt uppdaterad på hur det ser ut, men för tillfället dominerar Europa och speciellt den aggressiva ryska spelstilen. Na'Vi är nog det mest populära teamet och det är förmodligen de som alla tror kommer vinna. Det helsvenska Alliance är också riktigt duktiga och det tyska Mousesports har börjat stiga rejält i rankerna. Det är väldigt ofta man ser den asiatiska scenen börja med nya heroes som resten också börjar använda, exempel är OD som har blivit väldigt populär på senaste tiden.

 

Redigerat av FreakyStyley
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...