Epixa Skrivet 24 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2013 (redigerat) Tjau, gjort ett program som fungerar som Printscreen-knappen, Fast detta sparar bilderna på datorn. Vill jag ha lite om hur ni tycker programmet är. Kan hämtas här Virustotal resultat: https://www.virustotal.com/en/file/23e9a6c4474f5e8e1d222446d30bb9a946f2a47f1ffa99348d3e84896b84880f/analysis/1374685058/ // Behövs inte Installeras** Redigerat 24 Juli 2013 av Epixa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 24 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2013 fint men jag föredrar sharex B) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 24 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2013 Stödjer inte Linux. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 25 Juli 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2013 (redigerat) Stödjer inte Linux.Vet inget om hur linux fungerar. Kan tyvärr inte göra så linux förstår sig på mitt program såvida man inte kan koda om "visual basic" så det blir en program som linux kan läsa av. //Jag koda det i "Visual Basic". EDIT: Sen är min Trial slut på programmet jag kodade det i. Så jag är inte så sugen på att betala 130.000kr för ett program. =D Kan skicka länk till programmet om ni är sugna på att betala det. Redigerat 25 Juli 2013 av Epixa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 26 Juli 2013 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2013 fint men jag föredrar sharex This, underbart att den laddar upp automatiskt. Och finns ju även en motsvarighet till åtminstone Ubuntu, så jag ser ingen vits med detta program. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
araschic Skrivet 11 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2013 Lite kritik (lite sent kanske), såg detta i ditt program. SaveFileDialog saveFileDialog = new SaveFileDialog(); try { saveFileDialog.Title = "Save File"; saveFileDialog.FileName = "Save As..."; saveFileDialog.Filter = "JPEG |*.jpeg"; bool flag = saveFileDialog.ShowDialog() == DialogResult.OK; if (flag) { this.PictureBox1.Image.Save(saveFileDialog.FileName, ImageFormat.Bmp); } } Skulle vilja rekommendera dig att använda något mer i stil med, notera att jag inte deklarer en boolean.Och vi får ett mindre if-statment using(SafeFileDialog sf = new SafeFileDialog()) { //Deklarera propties if(sf.showDialog() == Dialog.Ok) { //Spara } } Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.