💬
Logga in
Fuska.se

Ska Man Förbjuda Våldsamma Datorspel?

28 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

Nja tror inte att en förbjudande lagstiftning är lösningen. Bättre koll på åldersgränser även om folk kommer "köpa ut" spel till de som inte har åldern inne

23 Mar 2017
Nivå 0 · Nykomling

Absolut ja!

26 Apr 2017
Nivå 1 · Novis

Självklart! Det hör man ju på ordet - våldsamma.

27 Apr 2017
Nivå 0 · Nykomling

Fattar inte varför man vill förbjuda det. Att folk dör är ju trist, men vad hände med det personliga ansvaret? Även om man förbjuder såna spel kommer folk bara skylla på andra saker när det händer.. Så nej, jag är mot ett förbud.

30 May 2017
Nivå 1 · Novis

Det är ett sjukt samhälle där BEHOVET av våld finns.

27 Jul 2017
Nivå 0 · Nykomling

Detta börjar bli värre än flashback

6 Dec 2017
Nivå 0 · Nykomling

Nej det tycker jag inte. Man blir inte sjuk av spel, har man har svårt att skilja på verklighet och spel så är det redan "kört". Enligt mig, då är det psykvård som behövs..

7 Dec 2017
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Nej det tycker jag inte. Man blir inte sjuk av spel, har man har svårt att skilja på verklighet och spel så är det redan "kört". Enligt mig, då är det psykvård som behövs..

Hört talas om begreppet - indoktrinering?!

blumper1998 reagerade på det här
14 Dec 2017
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Hört talas om begreppet - indoktrinering?!

Det är klart jag har. Forskare håller med mig. Normala friska, människor blir inte våldsamma av spel. Man måste redan vara dum i huvudet, för att vara mottaglig. Men visst, det kan säkert inspirera för somliga. Men det kan nyheter, som handlar om våld också göra. Böcker etc. Min slutgiltiga åsikt är densamma ändå. är man motaglig, för att börja begå våldshandlingar pga att man speglar tex GTA. Så är man redan sjuk alternativt gravt lågbegåvad.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in