prestige Skrivet 26 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2014 Tjenä! Det är så att jag tänkte byta ut min standard hdd 320gb till 500gb på min laptop.Då undrar jag vad är bästa sättet att göra det på utan att behöva ominstallera Os systemet ?..Man vill ju inte hålla på installera om varenda appar/program på datorn :3... Tack tack puss puss Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 27 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2014 Jag har gjort det flera gånger innan och det har alltid fungerat fint. Har då använt HDClone:http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html Kort och gott så klonar programmet din hårddisk till den nya. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prestige Skrivet 27 Januari 2014 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2014 Aha vad bra! Men hur fungerar det då ? Kopplar jag min nya HDD på laptopen som via externel hdd och clonar allt från standard hdd dit då elr ?... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 27 Januari 2014 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2014 Varje gång jag gjort det så har jag kopplat båda diskarna via SATA. Så törs inte riktigt svara på om det även går via USB-adapter. Du har inte tillgång till en stationär dator där du kan koppla båda diskarna samtidigt och därefter boota upp HDClone från en CD-skiva eller USB-minne? Alternativt om din laptop har dubbla SATA-kontakter så kan du koppla via den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.