Hoppa till innehåll

Svenska Nationella Prov.


siaames
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan svejsan!

Någon som vet hur man kan plugga till svenska nationella prov?

På måndag så ska vi ha ett prov på läsförståelse och på torsdag ska vi få göra ett prov som prövar ens förmåga att skriva från ett givet ämne, temat är De sju dödssynderna.

 

 


På båda proven kommer vi få ha 3 h och en halv timme på oss, känns som att proven kommer bli riktigt svåra?..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan svejsan!

Någon som vet hur man kan plugga till svenska nationella prov?

På måndag så ska vi ha ett prov på läsförståelse och på torsdag ska vi få göra ett prov som prövar ens förmåga att skriva från ett givet ämne, temat är De sju dödssynderna.

 

 

På båda proven kommer vi få ha 3 h och en halv timme på oss, känns som att proven kommer bli riktigt svåra?..

Var bara pigg och klar i skallen så klarar du det. Ta med en banan. Ska själv göra samma prov så får se. Komihåg nationella försämrar inte dina betyg de kan bara förbättra. Det är mest ett test på hur bra lärarna har lärt ut. Ta det bara lugnt och helt chill så blir allt bra. Ta frisk luft på de 15 min pause du får.

 

Måndag klockan 8:00 grabben <3

Redigerat av EpixaRises
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för tipsen! Tror inte det går riktigt att plugga till läsförståelse heller men det går nog bra ändå, det ända jobbiga är väl att jag/vi kommer få sitta där i 3 timmar och en halv timme, fast det är ju ändå bra man får lång tid på sig.

 

Japp, kl 8.00! <3


Har en fråga! På del prov B, kommer man få läsa texten och sen få svara på frågorna utan texten eller kommer man få ha texten brevid sig hela tiden medan man svarar på frågorna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter


Hej!


Jag har också nationella prov på måndag, men det känns inte som om jag kommer klara det...


Eftersom min lärare har varit sjuk i över två veckor innan nationella provet, har jag inte fått reda om något kring nationella provet...


Jag har hört att temat för läsförstålsen är " de sju dödasynderna", men är det sant?


Har även läst på en sida att filmen "se7en" kommer läsförstålsen handla om, men är det sant??


Jag behöver hjälp, snälla HJÄLP MIG!!


Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Hej!

Temat är de sju dödssynderna, mer än det har jag inte fått veta..

Läsförståelsen tror jag alla kommer klara av faktiskt, dock verkar delprov C vara svårare..

 

Egentligen spelar det ingen roll om vi vet vad temat för läsförståelsen är tycker jag, för vi vet ju inte hur texten kommer se ut och vi vet inte heller vilka frågor som kommer ställas om texten, så man kan inte plugga till provet, poängen är ju att man inte ska kunna plugga till nationella proven.

Redigerat av danitza
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

Temat är de sju dödssynderna, mer än det har jag inte fått veta..

Läsförståelsen tror jag alla kommer klara av faktiskt, dock verkar delprov C vara svårare..

 

Egentligen spelar det ingen roll om vi vet vad temat för läsförståelsen är tycker jag, för vi vet ju inte hur texten kommer se ut och vi vet inte heller vilka frågor som kommer ställas om texten, så man kan inte plugga till provet, poängen är ju att man inte ska kunna plugga till nationella proven.

Vad jag vet så är kraven i svenska inte så höga för E, så att få E på C-delen är nog inte så svårt.

Redigerat av Draghguggwhor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den första timmen gick ganska bra. Men sedan när man fick frågorna vart jag soppslut i skallen och kunde inte använda hjärnan. Men tillslut svarade jag på frågorna. Dock satt jag typ en kvart med att försöka hitta vad kärringen hette, men tillslut efter lång tid rulla kugghjulen i skallen 1 cm och kom fram till svaret.

Redigerat av EpixaRises
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den första timmen gick ganska bra. Men sedan när man fick frågorna vart jag soppslut i skallen och kunde inte använda hjärnan. Men tillslut svarade jag på frågorna. Dock satt jag typ en kvart med att försöka hitta vad kärringen hette, men tillslut efter lång tid rulla kugghjulen i skallen 1 cm och kom fram till svaret.

Hände samma sak på mig!

 

Vad svarade ni på dessa frågor: frågan om flyget, var hon mest negativ eller postitiv? Fråga om bröloppet, var hon nervös och förväntasfull, nervös och stolt osv. Vad svarade ni på dom frågorna? Jag tror jag hade fel på båda..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hände samma sak på mig!

 

Vad svarade ni på dessa frågor: frågan om flyget, var hon mest negativ eller postitiv? Fråga om bröloppet, var hon nervös och förväntasfull, nervös och stolt osv. Vad svarade ni på dom frågorna? Jag tror jag hade fel på båda..

Ja det var massa dikter o skit. Och något jävla tjafs om kärlek var en sjukdom..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...