muscleman9712 Skrivet 26 Juni 2014 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2014 Hallå folket! Jag har en dator som är ett år gammal ungefär, den fungerar fint. Men för ett par dagar sen så köpte jag en ny hårddisk på 2 tb (WD Desktop Green 2TB SATA 3.0). Men när jag kollar på "den här datorn" på min datorn och jag kollar på hårddiskar hittar den bara min 120gbits som är jättegammal. Några tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 26 Juni 2014 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2014 Hör du att disken går igång? Har du kollat om den hittas i BIOS? Du får ofta upp det genom att trycka DELETE/F2/F8/F12 när du precis startat datorn. Om svaret är ja på frågorna så är det troligen så att du måste initiera disken. Det gör du genom att höger klicka på den här datorn och välja "Hantera" där väljer du diskhantering och då bör en guide starta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArcticEmpire Skrivet 27 Juni 2014 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2014 (redigerat) Om "MiniTool Partition Wizard (Program)" hittar hårddisken så kan du lösa problemet. Det är bara att formatera den med programmet så kommer den upp i "Dator" fliken sen. Var noggrann att du väljer rätt hårddisk! Redigerat 27 Juni 2014 av ArcticEmpire Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
muscleman9712 Skrivet 29 Juni 2014 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2014 Första tipset med diskhanteringen hjälpte direkt! Tack så mycket :). Har varit iväg så har inte kunnat kolla forumet men tack så mycket killar :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Matte35 Skrivet 4 Juli 2014 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2014 cmd> något kommand med disk.. något kommer inte ihåg exakt vad. sen kontrollpanelen formatera sen lägga till disk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.