💬
Logga in
Fuska.se

Har Du Root?

1 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Som titeln lyder, har du rootat din mobil?

Varför gjorde du det eller inte gjort det?

Jag har själv rootat av den anledningen att jag vill kunna vara fri med min egen mobil samt använda vilka program jag vill.

26 Jul 2014
Nivå 7 · Fuskare

Ja, jag har rootat min gamla HTC Incredible S. Anledningen just då var att jag spelade spelet "Drag Racing" ( eller vad det nu heter). Men jag tyckte det var allt för drygt att behöva spela så mycket så att jag skulle ha råd att köpa Bugatti Veyron, Koenigsegg och liknande. Därför kollade jag runt och upptäckte att med hjälp av "GameCih" kan man ändra olika värden i spel. Till exempel kan man då ge sig själv oändligt med pengar och erfarenhet. 

Men sen efter ett tag upptäckte jag även att man kunde byta ROM. Så det var kul att leka lite och testa de olika ROMs som finns. Använde CM7.2 en längre tid tills jag gav MIUI en chans. riktigt schysst ROM det är .

Dock har jag inte rootat min nuvarande, LG Optimus G. Eftersom jag spelar inte "Drag Racing" längre och känner inte för att fuska i något annat spel. Samt att MIUI finns inte till min telefon. Så därför känner jag inte för att roota den.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in