Draghguggwhor Skrivet 15 Mars 2015 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2015 (redigerat) Jag försökte bygga ihop en liknande märkesdatorn därav använde jag 256 GB. Men visst hade man kunnat dra ner på den, men det jag ville få fram var att märkesdatorn hade ett rätt bra pris mot att bygga själv.Fast märkesdatorn har ett mycket sämre grafikkort än 970. 750Ti kostar cirka 1.5k. 970 kostar 3.5k Redigerat 15 Mars 2015 av Draghguggwhor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 15 Mars 2015 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2015 Fast märkesdatorn har ett mycket sämre grafikkort än 970. 750Ti kostar cirka 1.5k. 970 kostar 3.5kKollade du verkligen länken jag skrev? Den har ett 970. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 16 Mars 2015 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2015 Kollade du verkligen länken jag skrev? Den har ett 970.Oj jag missade den... Trodde du menade datorn i första posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArcticEmpire Skrivet 16 Mars 2015 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2015 (redigerat) han behöver fortfarande OS att...ja allt typ.Får det på olagligt vis, annars kör man en WASD :) Redigerat 16 Mars 2015 av ArcticEmpire 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Junop Skrivet 16 Mars 2015 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2015 Jag fick mer pengar av pappa så nu är datorn köpt. Är det ett bra märke? Kollade på CDON och du får nog sträcka dig till 10500kr om du skall ha en färdig dator med 970-kort:http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-predator-g3-605-i5-4460-12gb-256gb-ssd-1tb-gtx970-4gb-w8-1-p30470665 Det intressanta är att jag byggde ihop ett liknande paket själv och det blir dyrare. Men det kan ha att göra med att ovanstående är på kampanj nu, så kan du få ihop de pengarna så känns den datorn bättre än den du länkande till. Tar med ett ett exempel om du skulle bygga själv. Någon får gärna bekräfta att delarna passar med varandra, tänker främst på minnen och nätagg då. Skärmavbild 2015-03-14 kl. 13.51.19.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 16 Mars 2015 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2015 Jag gillar inte Acer riktigt, men de har bättrat sig rejält på senate tiden så de är helt okej enligt mig. Av märken så brukar väl Acer ligga i topp när det gäller mycket för pengarna. Du blir säkert nöjd :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArcticEmpire Skrivet 18 Mars 2015 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2015 Jag gillar inte Acer riktigt, men de har bättrat sig rejält på senate tiden så de är helt okej enligt mig. Av märken så brukar väl Acer ligga i topp när det gäller mycket för pengarna. Du blir säkert nöjd :)eller så blire bsod eftersom acer inte kan bygga.Jag fick mer pengar av pappa så nu är datorn köpt. Är det ett bra märke? Farsan betalar? Fyfan lär dig skaffa egna stålar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 18 Mars 2015 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2015 Får det på olagligt vis, annars kör man en WASD :)vad gjorde WASD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 18 Mars 2015 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2015 vad gjorde WASD?Skaffade Linux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 19 Mars 2015 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2015 I detta fallet så krävs dock Windows då TS ville ha datorn till att spela Battlefield. Men skall man inte spela så är Linux ett utomordentligt alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 19 Mars 2015 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2015 I detta fallet så krävs dock Windows då TS ville ha datorn till att spela Battlefield. Men skall man inte spela så är Linux ett utomordentligt alternativ.Jag är säker på att WASD kommer på ett program som gör att man kan spela Windows spel på Linux. Det är bara en tidsfråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 19 Mars 2015 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2015 Finns ju Wine för att köra Windows-program på Linux. Problemet är att det inte fungerar med spel som Battlefield. Men enklare spel och program fungerar det för vad jag hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.