Hoppa till innehåll

Ska Man Ha Mac Eller Pc?


SIRTACO
 Dela

Rekommendera inlägg

Mac för jobb, pc för hobby. Linux för entasuiaster.

Beror till stor del vad man jobbar med. Linux kan vara bra till jobb också, windows likaså, OSX likaså.

 

För att svara på topic: när jag höll på med python så tyckte jag att linux var bäst.

Redigerat av Draghguggwhor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror till stor del vad man jobbar med. Linux kan vara bra till jobb också, windows likaså, OSX likaså.

 

För att svara på topic: när jag höll på med python så tyckte jag att linux var bäst.

Jo, absolut. Linux är, imo, det bästa operativsystemet.

Men folk säger att OSX är väldigt användarvänligt, och de flesta säger att dom inte har råd med Linux.

Det säger mig bara att du inte är datorkunnig nog för Linux, och gör att man tycker att Linux är värsta "xXhackzzNASAHQXx" person.

 

Bara en uppfattning jag har fått.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, absolut. Linux är, imo, det bästa operativsystemet.

Men folk säger att OSX är väldigt användarvänligt, och de flesta säger att dom inte har råd med Linux.

Det säger mig bara att du inte är datorkunnig nog för Linux, och gör att man tycker att Linux är värsta "xXhackzzNASAHQXx" person.

 

Bara en uppfattning jag har fått.

Ja, en del distar tycker jag är mycket mer stabila än windows. Och visst osx är användarvänligt, men lämpar sig mest för film, foto och musikskapande.

 

Angående det sista är det riktat mot mig? xD eller är jag bara seg i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, en del distar tycker jag är mycket mer stabila än windows. Och visst osx är användarvänligt, men lämpar sig mest för film, foto och musikskapande.

 

Angående det sista är det riktat mot mig? xD eller är jag bara seg i huvudet.

Jag har en tendens att använda "du" till obestämda personer, bibelns "nästa", eller undomars "random snubbe på stan" ;)

 

Jag menar bara att en person som inte sitter vid datorer, mer än jobb, kan anse att Linux är komplicerat. Jag har en arbetskamrat som sa att vårat jobb inte har råd med Linux, vilket säger mig att just den personen inte är datorkunnig nog, så därför bör personen använda OSX istället. Är det tydligare? :)

 

Ontopic: Använd linux, om du inte ska spelar. Då kan windows vara bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...