Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp!


Lampa
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena! Eftersom moderaterna på flashback är så otrevliga när man behöver hjälp med något och raderar mitt inlägg så skriver jag här istället eftersom jag vet att ni både är trevliga och har bra tips för att hjälpa mig..

 

Tjena allihop, det är så att min dator har cp'at i snart 4 månader, men jag vet inte vad som är felet..

Om jag har fått virus eller inte..

 

Det är några program som installeras automatiskt hela tiden, jag avinstallerar dom men 10 minuter senare så kommer dom tillbaka direkt igen.. det är riktigt störande, min dator har även blivit segt på grund av det, min google chrome har också ändrats, det hsr blivit till ngn annan konstig chrome ..

De programmen som installeras automatiskt är bland annat AnyProtect PC Backup, DailyPCClean, Optimizer Pro v3.2, RegClean Pro, Super Optimizer, och även lite till... Det är jävligt störande då datorn segar helt och hållet.. när jag spelar spel så tabbas spelet alltid ner också pga att de programmen bara startas automatiskt och massa skit...

 

Det jag behöve hjälp med är hur jag ska få min dator och fungera som vanligt igen, jag har en stationär dator, acer, med windows 7 inbyggd..

 

Tror ni att jag måste installera om hela min dator? Isåfall hur ska jag göra det? Jag suger när det kommer till sånt här med datorer, så ber om ursäkt även om ni tycker att jag kanske är lite efterbliven eller så.. men det hade verkligen uppskattats om ni som är mer proffsiga inom datorer hade kunnat hjälpa mig..

 

Tack så länge :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesper93

Bli inte överaskad om programmet AnyProtect dyker upp i ditt system direkt efter att du installerat ett okänt gratisprogram. Rapporter har gjorts om att detta opålitligt program kan spridas i ett paket med diverse gratisprogram. Dessutom så kanske du tror att detta program är användbart och försöka ladda ner det själv från dess officiella webbsida. Vidare så har vi hittat ett par intressanta faktum om applikationen AnyProtect efter att ha gjort lite efterforskningar. Till att börja med så klagar många internetanvändare på att detta program kan visa irriterande annonser och genomföra omdirigeringar till sponsrade webbsidor. Dessa annonser och omdirigeringar kan vara extremt irriterande. Om du läser användaravtalet (EULA) för detta skumma program så kommer du tydligt se att AnyProtect stöds av annonsering: ”Vissa AnyProtect-produkter kan stödas av annonsintäkter och kan visa annonser och kampanjer på produkten. Sådana annonser kan vara riktade mot innehållet av information som förvaras på AnyProtect-produkter, förfrågningar gjorda genom AnyProtect-produkter eller annan information.” Därför kan du dränkas i annonser om du lägger till detta program i ditt system.

 

anyprotect poppar upp för mig med men jag avinstallerar bara skräpet och sen dröjer det ett tag innan det kommer igen så det bästa du kan göra är att avinstallera anyprotect från kontrollpanelen sen så scanna med antivirus program för sen brukar du alltid ligga en del skräp kvar på systemet så bara för att du avinstallerar det så är det inte borta helt utan en del av programmet är kvar och kan tas bort men antivirus program är du inte van vid sånt så rekommenderar jag att fråga din bror eller en vixen som kan hjälpa dig 

hjälper inte antivirus program så rekommenderar jag det som admin sa 

Redigerat av Jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bästa är att installera om dessvärre. Men har du testat att köra systemåterställning till ett datum innan problemen började? Det brukar lösa det mesta utan allt för mycket besvär.

Ja jag har försökt att göra det och allting funkar som dett ska, alltså datorn stängs av, och sedan slår på igen och laddar ett långt tag men sen när den väl har startats så står det att det inte funkar för att det är något konstigt fel.. :/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...