Tjena, min kompis tipsade mig med att installera det nya Windows 10 som har kommit ut eftersom han vet att jag har haft problem med min dator ett tag och att jag velat installera om min dator men inte vetat hur man gör det. Så jag gjorde det och allt blev perfekt som han sa..
När jag skulle gå in på inställningar på datorn för att ändra en sak så gick det inte och sen kom det upp en liten ruta där det stod "Du måste aktivera Windows innan du kan anpassa din dator."
Och då tänkte jag, jaha och vad f*n menar dom med det och såklart frågade jag min vän om hjälp och han berättade vad jag skulle göra..
Han berättade att man måste skriva in någon nyckelkod någonstans så att den aktiveras och nyckelkoden hittar man då på sin dator någonstans, antingen ovanför eller under eller på sidorna eller ja.. någonstans ska den finnas i alla fall..
Jag gick in på inställningar - uppdatering och säkerhet - aktivering, och där skrev jag in nyckelkoden men då uppstod den någon fel som vanligt igen....... "Produktnyckeln som du angav fungerade inte. Kontrollera att du har angett rätt produktnyckel. FELKOD: 0xc004f050 "
Varken jag eller min vän vet hur vi ska fixa det.. han håller på och kollar om hjälp från sitt håll genom att fråga sina vänner och jag är här och kollar om någon som haft samma problem eller om någon som vet hur man fixar det kan hjälpa mig eftersom ni alltid kommit med bra tips när jag behövt något..
Innan Windows 10 så hade jag Windows 7..
Min dator: Acer stationär
Model: Aspire M3910
-