💬
Logga in
Fuska.se

Pokemon Ruby

20 svar · startad

har ni något tips på hur man får upp fiskar lätt. jag får upp kanske en fisk på 25 försök. är det normalt eller? snälla svara

du ska bara trycka så fort de står "Oh, a bite"

25 May 2004

Tror ej det...?

Jag fångar det på första försöket

26 May 2004

Gå till ett stele där det är bra ock fiska på B)

Ju större level fisken är ju svårare e den och fånga

och med super rod får du upp dom bästa fiskarna

i början när det bara är en massa prickar efter varandra,ska man göra något då. jag brukar "mosa" på B-knappen,vet inte om det hjälper. vilken knapp ska man trycka på sen då? Jag antar väl att det är A, men för att vara säker.

de hjälper inte att trycka på b, man ska trycka på A när det står "Oh! A bite" (som jag skrev förut)

mm.. men bara en gång.. jag klickade skitmycket på a knappen när det stod Oh, a bite!!! men sen läste jag i handboken och där e de en bild när man e i dewford så jag åkte dit och kollade på en skylt och sen gick jag å fånga en wailmer!

28 May 2004

bara klicka en gång då... jag klickade (A) (A) (A) (A) (A) (A) (A) (A) (A) (A) (A) (A) (A) (A) (A) (A) (A) när det stod "Oh, A bite!!!"

Så man ska bara klicka EN gång?

japp sen mommer det en gång till så klickar du EN gång till då...!

27 Jun 2004

När man tar fram spöet så väntar man tills det står Oh,a Bite!! och trycker sedan EN gång på A,sen så kommer det prickar igen tills Oh,a Bite dyker upp en gång till.

Så fortsätter man tills det står It´s a Pokémon on the Hook! och machen kan börga.

ja exakt så :D

ja...exakt så :D

Det kommer stå typ: .....ohh , a bite A ....Oh a bite A ..ohh a bite sen så står det : Pokemon its on the hook!

Han har nog fattat. :gitarr:

Och ju fler Oh! A Bite! det kommer upp, desto starkare Pokémon är det.

28 Jun 2004

var har du fått reda på de.. de kan va sant... men jag har fått upp starka på ett!

Glömde skriva det...Men när jag hittade den här tråden var den SIST i forumet...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in