Hoppa till innehåll

Varför just Skjutspel??


DeadAngel
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är ju därför jag tycker GameCube är den bästa konsollen! Där är det mer barn spel som till exempel Mario, Zelda Ja och många mer, Det är så jobbigt att säga alla men PS2 och X-Box är helt galna i att göra skjut spel, Sånt är ju inte bra! Jag har sett på dokumäntärer om barn som blivit beroende av skjut spel och doms ögon är jätte konstiga när man såg dom så det är därför jag inte gillar skjut spels görarna PS2 och X-Box! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag kan spela som men det är inte så kul (bara några är kul). Men jag fattar inte varför kanske att folk vill prova utan att skada någon fast skadar min inte sig skälv?

Jag har läst att 2 12åriga pojkar sköt 2personer och dom säger att dom fick inspiration av GTA 3.

det var så att 2 15åriga pojkar tog ett hagel gevär och sköt ihjäl 1lärare och rektorn

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan spela som men det är inte så kul (bara några är kul). Men jag fattar inte varför kanske att folk vill prova utan att skada någon fast skadar min inte sig skälv?

Jag har läst att 2 12åriga pojkar sköt 2personer och dom säger att dom fick inspiration av GTA 3.

det var så att 2 15åriga pojkar tog ett hagel gevär och sköt ihjäl 1lärare och rektorn

Omen, Det beror ju för tusan inte på GTA spelen. Om man tar en bössa

går och skjuter en snubbe är man ju allmänt störd i huvudet.

Jag har klarat mig utan att röra ett vapen :roll:

Det är bara skjuka Jenkare som gör sådant klart slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min lilla åsikt:

min brorsa var en gång en snäll, trevlig liten fredlig kille.

Sedan köpte pappsen ett sånt där skjutspel.

Det slutade med att brorsan har hela rummet fullt med krigsleksaker, och inte nog med det, han springer runt med låtsasgevär han gjort av en gammal bräda och kastar "granater" på låtsasmänniskor.

Han ser krig som en lek, något roligt som finns när han vill det.

Varför blev han sådan?

Jo, tack vare ett litet trevligt spel där man springer runt och skjuter tyskar.

Hurra.

Låt mig säga som så, att man tappar respekten för krig via sådana spel.

Men det är min åsikt.

Men låt mig ställa en liten fråga:

 

"Pelle, 10 år, har aldrig spelat krigsspel eller lekt krig.

Kalle, 10 år, har spelat krigsspel i något år och har rummet fullt med krigsleksaker.

Det blir krig i grannlandet.

Vem av Pelle och Kalle tar det på fullt allvar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du wump jag var också så när jag var liten. Men det växer bort det kan jag lova. Man tycker det är spännande ett tag. Sen inser man bara hur tråkigt det är att "Leka" krig? Men om han börjar kasta saker på riktiga människor då tar ni bara bort (spelen sakerna) från han.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min lilla åsikt:

min brorsa var en gång en snäll, trevlig liten fredlig kille.

Sedan köpte pappsen ett sånt där skjutspel.

Det slutade med att brorsan har hela rummet fullt med krigsleksaker, och inte nog med det, han springer runt med låtsasgevär han gjort av en gammal bräda och kastar "granater" på låtsasmänniskor.

Han ser krig som en lek, något roligt som finns när han vill det.

Varför blev han sådan?

Jo, tack vare ett litet trevligt spel där man springer runt och skjuter tyskar.

Hurra.

Låt mig säga som så, att man tappar respekten för krig via sådana spel.

Men det är min åsikt.

Men låt mig ställa en liten fråga:

 

"Pelle, 10 år, har aldrig spelat krigsspel eller lekt krig.

Kalle, 10 år, har spelat krigsspel i något år och har rummet fullt med krigsleksaker.

Det blir krig i grannlandet.

Vem av Pelle och Kalle tar det på fullt allvar?

Pelle kanske :lol:(skojja bara Kalle gör det)

 

Nu har jag spelat GTA så nu tar jag min kniv och går ut,men ärligt jag spelar GTA men jag skulle inte klarav av att gå ut och slå någon det är något jag alldrig gjort och inte kommer att göra

 

Jag hade ochså hela rummet med krigs leksaker när jag va liten men jag hade inte spelat ett enda litet kriga spel För jag fick inte

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ärligt man måste ha vård om man får för sig att göra det.

Och om du hade spelat gta tror nog jag att du skulle tagit ett vapen istället för kniv. Kniva om du hade spelat hitman :mrgreen:

 

Nu ska inte barnen bli rädda och tro att man blir ett psycho bara för att man spelat action spel. för så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...