Hoppa till innehåll

Varför just Skjutspel??


DeadAngel
 Dela

Rekommendera inlägg

Men de är ju skit om man ska köpa typ GTA själv så får man inte eftersom de är från 18 då måste man ju fråga sina föräldrar om dom kan köpa de åt en.

 

 

Men om man är 11 och det är ett spel som Sagan om konungens återkomst som är från 12 år gör det inte så mycket att köpa det för 1 år i från är inte så stor skillnad så det kan man ju också tänk på! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Men de är ju skit om man ska köpa typ GTA själv så får man inte eftersom de är från 18 då måste man ju fråga sina föräldrar om dom kan köpa de åt en.

 

 

Men om man är 11 och det är ett spel som Sagan om konungens återkomst som är från 12 år gör det inte så mycket att köpa det för 1 år i från är inte så stor skillnad så det kan man ju också tänk på! :P

 

 

Jo men ett år emellan går ju bra

 

Men jag gillar såna affärer man får köpa typ 18 års spel där de bara är rekomdererat från tex andra när jag var 9 skulle jag köpa ett playstation spel som var från 11 men inte fick jag köpa de :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men de är ju skit om man ska köpa typ GTA själv så får man inte eftersom de är från 18 då måste man ju fråga sina föräldrar om dom kan köpa de åt en.

 

 

Men om man är 11 och det är ett spel som Sagan om konungens återkomst som är från 12 år gör det inte så mycket att köpa det för 1 år i från är inte så stor skillnad så det kan man ju också tänk på! :P

 

Jo, men nu är GTA mycket bättre än Konungens Återkomst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något kort om vad jag tycker om dessa våldspel.

Jag tror att man börjar skjuta på riktigt från sådana skjut spel som GTA, CS, eller andra skjut spel beror på att man är lätt påverkad. Man får för sej att det är roligt att skjuta, att man har gjort det förr, att man är van vid det, och att det är lätt. Hade människorna i spelet visat mer känsla, typ att dem skriker jätte mycket o gråter, och svär åt den som sköt en oskyldig civil männsika, mer som i verkligheten, förstått att så är verkligheten och kanske inte ta till riktiga vapen och skjuta riktiga människor. Spelen utbildar männsikorna som spelar att döda andra, som ett spel som lär ut matte eller engelska för små barn kan dessa spel lära ut att skjuta folk på en gata, sno en bil och hjälpa knarkare. Jo visst är det skoj med dessa spel, men det är ju föräldrarna som låter barnen spela på dessa "läro spel", och på så vis lär dem barnen våld. Samma sak som dem kollar på porr på nätet eller TV, samma påverkan. Föräldrarnas ansvar, barnens utbildning! - Och tar inte föräldrarna tag i deras "utbildning" (våldspel), så lär dem sej att våld lönar sej.

Tack för mej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något kort om vad jag tycker om dessa våldspel.

Jag tror att man börjar skjuta på riktigt från sådana skjut spel som GTA, CS, eller andra skjut spel beror på att man är lätt påverkad. Man får för sej att det är roligt att skjuta, att man har gjort det förr, att man är van vid det, och att det är lätt. Hade människorna i spelet visat mer känsla, typ att dem skriker jätte mycket o gråter, och svär åt den som sköt en oskyldig civil männsika, mer som i verkligheten, förstått att så är verkligheten och kanske inte ta till riktiga vapen och skjuta riktiga människor. Spelen utbildar männsikorna som spelar att döda andra, som ett spel som lär ut matte eller engelska för små barn kan dessa spel lära ut att skjuta folk på en gata, sno en bil och hjälpa knarkare. Jo visst är det skoj med dessa spel, men det är ju föräldrarna som låter barnen spela på dessa "läro spel", och på så vis lär dem barnen våld. Samma sak som dem kollar på porr på nätet eller TV, samma påverkan. Föräldrarnas ansvar, barnens utbildning! - Och tar inte föräldrarna tag i deras "utbildning" (våldspel), så lär dem sej att våld lönar sej.

Tack för mej.

L*M* ****L min kompis får inte ens skjuta i ett skjut spel för då blir hans morsa skit sur !!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något kort om vad jag tycker om dessa våldspel.

Jag tror att man börjar skjuta på riktigt från sådana skjut spel som GTA, CS, eller andra skjut spel beror på att man är lätt påverkad. Man får för sej att det är roligt att skjuta, att man har gjort det förr, att man är van vid det, och att det är lätt. Hade människorna i spelet visat mer känsla, typ att dem skriker jätte mycket o gråter, och svär åt den som sköt en oskyldig civil männsika, mer som i verkligheten, förstått att så är verkligheten och kanske inte ta till riktiga vapen och skjuta riktiga människor. Spelen utbildar männsikorna som spelar att döda andra, som ett spel som lär ut matte eller engelska för små barn kan dessa spel lära ut att skjuta folk på en gata, sno en bil och hjälpa knarkare. Jo visst är det skoj med dessa spel, men det är ju föräldrarna som låter barnen spela på dessa "läro spel", och på så vis lär dem barnen våld. Samma sak som dem kollar på porr på nätet eller TV, samma påverkan. Föräldrarnas ansvar, barnens utbildning! - Och tar inte föräldrarna tag i deras "utbildning" (våldspel), så lär dem sej att våld lönar sej.

Tack för mej.

L*M* ****L min kompis får inte ens skjuta i ett skjut spel för då blir hans morsa skit sur !!!!

 

Ja men han får dock tänka på att hans morsa tänker på hans bästa. Tänk själv, jag vet en i min klass som skolkar jätte mycket från skolan pga att han spelar för mycket PS2, och hans föräldrar gör ingenting åt det, dem låter han få spela PS2 och skolka från lektionerna. Det ger dåliga betyg (90 poäng totalt), + att han inte är godkänd i Svenska, Engelska och Matte vilket är kärnämnena och gör att han inte kommer in i något gymnasielinje som kan gynna hans framtid. Han får antagligen gå på IV eller nåt liknande. Han blir kanske kriminell senare i livet pga det, vad vet jag. Och felet är? Föräldrarna! Och kanske PS2, men det var föräldrarna som lät pojken spela på konsollen utan att ta till några som helst åtgärder. Föräldrarna har antagligen blivit för slappa *endel* Vilket vi som uppfostras måste lära oss att inte göra så åt det kommande generationen (var sträng mot era barn, mn inte för stränga).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men de är ju skit om man ska köpa typ GTA själv så får man inte eftersom de är från 18 då måste man ju fråga sina föräldrar om dom kan köpa de åt en.

 

 

Men om man är 11 och det är ett spel som Sagan om konungens återkomst som är från 12 år gör det inte så mycket att köpa det för 1 år i från är inte så stor skillnad så det kan man ju också tänk på! :P

 

Jo, men nu är GTA mycket bättre än Konungens Återkomst.

 

 

Sagan om ringen spelen suger :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra skrivet, Ferrie. Mer föräldra-ansvar!

 

 

Men när man kör vice city typ i filmbolags uppdragen man vill precis inte att sina föräldrar ska titta :lol:

 

Kanske inte. Beror på hur gammal ungen är som spelat. Och det handlar om föräldransvar för det står på spelförpackningen vilken ålder spelet rekommenderas ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...