💬
Logga in
Fuska.se

Zelda Hjälp Stort Problem

27 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Hjälp mej! Alltås så här ligger det till! Jag har blivit vuxen och som barn skulle man spela en låt för dom där fågelskrämmorna och jag bara lallade på och visste inte att den var viktig jag bara tryckte och inte minns jag var det var för låt! Och sen i forest temple så kan jag inte klara den för att i rum 9 ska man upp på en avsats med hjälp av en fågelskrämma! Man gör så att man spelar den låt man spelade som liten för dom och då komer den dit och så tar man änterhaken och kommer upp på avsatsen men i den här boken jag har som det står var man ska gå står det att man kan ändra fågelskrämmornas polka(som den heter) som VUXEN men fågelskrämman säger bara: Jag hörde en gång en låt och jag kommer aldrig att glömma den! HUR SKA JAG GÖRA NU? Jag har gått och klarat fire temple och water temple i hopp om att Sheik ska flytta sej från platsen där man blir liten/ stor men har säger bara att jag ska och rädda Saria i forest temple och jag kan inte gå in i Skugg templet eller templet i öknen för jag kan inte bli liten jag måste få hjälp nu! Jag ,måste börja om från början om ingen hjälper mej och jag skulle bli så tacksam till den/dom som hjälpte mej! Snälla ni hjälp mej jag vill inte börja om jag har kämpat så länge! :( Så snälla ni skriv här hur jag ska göra eller kontakta mej på: [email protected] Snälla ni som vet hjälp mej nu! KONTAKTA MEJ NU JAG BLIR SÅ TACKSAM!

Nivå 7 · Fuskare

fågelskrämman är inte viktig för att klara spelet, bara om man ska klara det till 100%.(den hjälper till med att fånga goldskulltulas m.m.)

Nivå 3 · Lärling

du behöver inga fågelskrämor sen får du förklara vad rum 9 är för rum det kan ju typ vara det med en brunn i :)

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #4

Men jag måste ju veta sången för att komma vidare till rum 26 från rum 9 i forest temple!

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #5

Ja det finns två rum med en brunn men rum nio har ingen sån där klättervägg och ingen bro! Från rum 9 till rum 26 behöver jag fågelskrämmornas polka annars är det bara för mej att börja om spelet från början!

Nivå 3 · Lärling

heller så knuffar du låderna till rätt ställe sen gå du och hämtar pilbågen skjuter de där ögonen så att de blundar och tavlerna med spöken på för jag behövde inte nån j'vla fågelskrämma och jag har klarat det 1000 gånger

Nivå 3 · Lärling

när du gjort det kan du hoppa ner ta boss nyckeln och sen hoppa ner i en grop döda skeleten gå genom dörren sen går du in i dörren där och dödar handen så får du en nyckel och sen går du genom den andra dörren och du står uppe på den där avsatsen

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #8

Jag har redan gjort dom där J*vla häxorna i tavlorna men jag behöver fågelskrämman till att komma upp på avsatsen eller kan man komma upp för set där staketet på höger sida i stora entrerummet där det inte finns nån trappa men det är inte meningen man ska gå den vägen men om man kan det liksom! Och jag pratar om det där rummet med en brunn och utan klättervägg och ingen bro rum 9 alltså! Där är det som en kulle som är som Link hög typ med en kista med en nyckel och ovanför den finns det en avsats som jag inte kan komma upp till!

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #9

Det känner jag inte igen jag har varit och hämtat bossnyckeln och pilbågen men menar du avsatsen utan staket och bara en dörr och där man står nedanför så blir Navi grön och flyger dit upp!

Nivå 7 · Fuskare

du behöver inte fågelskrämman punkt slut! bara om du ska ha tag i gold skulltulas.

Nivå 3 · Lärling

om du dödat alla fyra spöken så åk bara ner i hissen som kommer i mitten sen knuffar du på väggarna så att det öppnas olika dörrar tryck då på knapparna tills det öppnas en gång till boss dörren sen går du bara in och spöar honom

Nivå 3 · Lärling

nu börjar jag fatta vad du menar och där finns 2 gånger och en leder bara till ett rum med ett öga som är ifryst och sen är det en fackla i mitten på en snurrande sten om det är det så gör så här ta fram pilbågen hoppa på sten i mitten ställ dig så du har sikte på elden på facklan och ögat sen skjute du och isen smälter av elden som far på pilen när skjuter genom den på ögat jag hade samma problem men löste det själv :D

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #13

Humm men det har jag gjort och det är inte det jag menar :unsure: ! Men om nån har en sån där Zelda bok som är svart och så där så finns det en karta och jag menar avsatsen i rum 9 men hur ska jag komma upp på avstasen som leder till rum 26 jag kanske är jobbig!

Nivå 3 · Lärling

nä jag går bara upp i status snabbare :)

har du dödat alla 4 spöken ?

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #15

nää två! Alltså när man går in genom dörren som finns på avstasen så kommer man in i ett avlångt rum(rum 26) men en kista och en sån där knapp! Sen kommer man till ett rum där man ska lägga ett pussel som ska föreställa en häxa och sen kommer en häxa upp när man löst det! Alltså jag har en Zelda bok där allting står hur man ska göra jag har aldrig varit där! Men det står inte i den här boken hur man kommer upp på avsatsen! Vet ni vilken avsats jag menar nu?

Nivå 3 · Lärling

ja det finns ett rum (redan förklarat) där ett öga är in fryst när du skjuter genom facklan så att pilet får eld och träffar ögat så smälter isen och ögat blundar och då kommer avsatsen vara nere på marken så då hoppar du bara ner där och förtsätter genom nåt schakbräde till andra sidan. och det rummet finns åt höger där är det en låst dörr och två gröna skelet huven flyger runt det är så du gör det =)

Nivå 3 · Lärling

om du menar att avsatsen är den åt höger så finns det en stege åt sidan

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #18

alltså jag har aldrig varit i rummet med det frusna ögat jag gick tillbaka till rummet före den vridna gången och sköt då behövde jag aldrig gå in till det rummet du berättar om men jag går dit nu och ser om det funkar! :D

Nivå 3 · Lärling

det gör det :D säg till om du har löst det :D

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #20

syrran spelar så jag kan inte gå in just nu! Men du menar du att det finns en stege i rummet där bossnyckeln är? Jag ska beskriva rummet med stegen: När man kommer in är det en stor köttätande blomma och i vattnet är det en vad den nu heter som spottar stenar som ser ut som popcorn och så finns det ingen bro och ingen klättervägg men det finns en brunnoch brunnen har en stega ner i sej inte en klätter vägg! Och det finns ingen stege upp till avsatsen! Marken består av gräs och man kan se himlen alltså inget tak! För att komma in går man från den stora entrehallen(där hissen finns) mitt mellan den högra gången och den rakt fram! För att komma in i det rummet måste man skjuta en pil på ett öga som inte är fruset och då far gallren bort och man kan gå in och när man kommer in är avstasen rakt fram ovanför en annan avsats som består av jord och gräs och på den här avstasen finns det ne kista med en nyckel som jag har tagit! Man tar sej upp på gräs avsatsen genom att skjuta med änterhaker på kistan! Då kommer man upp där men ovanför finns det en avsats av sten som ser likadan ut som väggarna med lite växter på som man inte kan skjuta med änterhaken på! Så ser det rummet ut och sten avsatsen är för högt upp för att ta tag i kanten och typ kravla sej upp! Jag blir tokig! :evil:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in