💬
Logga in
Fuska.se

Zelda

31 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

det går inte att spara i zelda oracle of season och zelda oracle of ages vi köpte det på en marknad för 199 kronor st vet ni vad det är för något fel

Nivå 7 · Fuskare

det finns två sätt!

1. tryck start, select två gånger, välj save så kommer du till en save meny!

2. Genväg till save menyn: Tryck start och select samtidigt! (funkar iallafall på oracle of ages)

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #3

jo men när jag sparar blir det inte sparat så jag får börja om från början hela tiden

17 Jul 2004
Nivå 7 · Fuskare

Det skall gå! Man kan ju ta continue, save and continue och save ad quit! Så om du bara tar continue så sparar det inte, om du tar save and continue så sparar du och fortsätter och om du tar save and quit så sparar du och avslutar!

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #5

det går inte jag har testat save and quit och save and countine fast det funkar inte

Nivå 7 · Fuskare

Kolla där du köppte det då så kanske du kan byta!

Funkade det inte på något av spelen?

Batteriet i kaseten kan vara slut.

Nivå 1 · Novis

konstigt mycket konstigt.. B)

Nivå 3 · Lärling

199 då vet man att det e skit så köpt typ aldrig såna bilga spel..

mitt ages kosat typ 500 och är felfritt!!

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #10

Kolla där du köppte det då så kanske du kan byta!

Funkade det inte på något av spelen?

Det var ju på en marknad och den var ju bara i 3 dar
19 Jul 2004
Nivå 7 · Fuskare

Spele är ju lika danna även om det är rea! Det är som att säga att ett spel som kostar 600 är bra men nästa dag hamnar på rea för 250 då är det helt plötsligt dåligt även om det är exakt samma spel!

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #12

det kan ju vara ett fake spel

Nivå 7 · Fuskare

skulle inte tro det men jag tycker att du skall be om att få byta!

Nivå 2 · Novis

Tycker jag med men jag tror inte det går att byta :(

Nivå 7 · Fuskare

det är värt ett försök!

Nivå 2 · Novis

Ja, det är det nog!

Nivå 6 · Fuskare

På en marknad i Spanien såldes det en massa konstiga GBC/GBA-spel.

Bland annat Pokémon-spel som jag inte visste existerade, verkade som någon omgjord version av Ruby/Sapphire (inte för att jag spelat det, men utseendet osv påminde om det). Och så fanns det kassetter med tio-femton spel i.

Har svårt att tro att det är Nintendos spel. Snarare någon tokstolle som gjort om dem. Det är mycket möjligt, eftersom man lägger ut spel illegalt på IT så kan väl vem som helst som skaffar rätt program och utrustning göra om det.

Nu menar inte jag att spelet du köpt är illegalt. Men risken finns, eftersom det tydligen ska gå att göra om spel och sälja själv.

I såfall vore det inte så konstigt om vissa grejer inte funkar, som t.ex. spar-filerna.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #18

På en marknad i Spanien såldes det en massa konstiga GBC/GBA-spel.

Bland annat Pokémon-spel som jag inte visste existerade, verkade som någon omgjord version av Ruby/Sapphire (inte för att jag spelat det, men utseendet osv påminde om det). Och så fanns det kassetter med tio-femton spel i.

Har svårt att tro att det är Nintendos spel. Snarare någon tokstolle som gjort om dem. Det är mycket möjligt, eftersom man lägger ut spel illegalt på IT så kan väl vem som helst som skaffar rätt program och utrustning göra om det.

Nu menar inte jag att spelet du köpt är illegalt. Men risken finns, eftersom det tydligen ska gå att göra om spel och sälja själv.

I såfall vore det inte så konstigt om vissa grejer inte funkar, som t.ex. spar-filerna.

undra om det är så
Nivå 6 · Fuskare

Tja, risken finns... :( men det behöver inte vara så. Det kan ju vara ett helt vanligt, normalt spel, men att något gått snett i tillverkningen och spar-funktionen pajat... eller så kanske det blivit skadat under nån transport.

Det finns massor med möjligheter.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #20

Tja, risken finns... :( men det behöver inte vara så. Det kan ju vara ett helt vanligt, normalt spel, men att något gått snett i tillverkningen och spar-funktionen pajat... eller så kanske det blivit skadat under nån transport.

Det finns massor med möjligheter.

undra vilket fel det är

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in