Hur får man då veta vars man ska?
Gåta
är det nån som följer med till stranden :P
Nej!
Den andra som inte är hemma är förmodligen på stranden och man frågar den som är hemma var är din bror.
din gåta är ju skitsvår
Jaha? och om det är han som alltid ljuger hemma då?Den andra som inte är hemma är förmodligen på stranden och man frågar den som är hemma var är din bror.
Samus the king: jag vet;) Men jag tycker att den e ganska lätt:P
Säg svaret ingen kommer att gissa rätt. :(
Komigen säg svaret.
har hört denna på Yu-Gi-Oh ju!
Yugi skulle förbi 2 vakter där en ljög och en talade sanning!
ska kolla lite på detta!
Ok då, svaret är att man frågar:Säg svaret ingen kommer att gissa rätt. :(
"Om jag hade frågat dig igår vilken väg som leder till stranden, vad skulle du ha svarat då?"
Om man hade frågat den som alltid talar sanning igår så hade han ju talat sanning och han säger ju den rätta vägen då.
Om man hade frågat han som alltid ljuger igår hade han ljugit, men han ljuger ju om att han skulle ljuga så då får man rätt svar:P
Men då ljuger han ändå eller?
jag kan dra en ny logisk...
om du har en sten. du ska slänga bort stenen, du bestämmer dig för mitt i sjön.
du lägger stenen i båten och ror ut och slänger i den.
när är vattennivån som högst? innan eller efter att man har slängt i stenen?
(det är en vanlig gråsten)
förmodligen innan. för alla som badade i sjön gar gått upp och åkt hem innan du hunnit slänga i stenen :blink:
Efter...eller? Tänkte på Archumedes princip... Men marginalen är ju minimalisk. Om den ens har ändrats överhuvudtaget. Annars skulle ju havet höjas varje gång man kastade macka... eller kanske inte... :student:
jag skulle nog säga att det inte skulle göra någon skillnad...
Innan eftersom man har dragit upp båten sen?
Eller så var det en dykare i och tog upp två stenar. Den som man kastade och en till för att dem passade utmärkt till trädgårdstomten!! :student:
äsch, jag kunde queezers gåta men jag han inte upptäcka tråden tillräckligt tidigt. jag hade hört den på samma sätt som manga master. ozoons logiska är för logisk för mig, du kanske plockade upp stenen från havet och sedan slängde i den i sjön i mitten då blir det ingen skillnad.
;) Ozoon kan väl åt minstånde säga att det är fel.