💬
Logga in
Fuska.se

Photoshop

14 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

Hej... Jag behöver hjälp me Photoshop?

Fråga 1: Hur gör man pattern?

Fråga 2: Kolla den bifogade bilden(Min avatarbild) Vid texten runt om så är de nånting blått hur gör man sånt?

Tack på förhand ;)

post-16-1093113841_thumb.gif

Senast ändrad:

Pattern gör man genom att öppna en 5x5 pixels dokument och zommar till 1600% till höger på menyn. Sen är det bara att ta Pencil tool som finns i samma som brush. Ta storlek ett och gör olika mönster spara på Edit-Define Pattern.

Sen öppnar du ett dokument och tar Edit-Fill och väljer ditt mönster och trycker på okej.. På Layers paletta finns det en grej som heter opacity.. Mixtra med den för bästa möjliga resultat.

Det där med runt texten gör man med Marquee Tool. Fyll i mmed vilken färg du vill och gör opacityn till 20-40.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #3

Vad är Marquee Tool?

Det ser ut som en beige Fyrkant typ. den heter Rectangel tool bara. Den är i den understa delen av alla.. Ska skicka en bild..

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #5

OKej... Bra ;)

http://n-sane.net/tutorials/tools/index.php

Här heter den Custom Shape Tool! tryck på pilen som är vid rutan där den är och välj den där som är rectangel formad!

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #7

Den finns inte på mitt photoshop... är de för jag har Photoshop 5.5 Ir?

Jag testa den där andra Marquee tool, den funkade heller inte... Finns de nåt annat sätt?...

En fråga till: På sidorna finns de nåt grått som liknar stål, metall, järn iaf... Hur gör man sånt?

22 Aug 2004

kan inte nån lära mig gryma text och bakrund till Photoshop 7.0 är inte bra jätte mycket.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #9

Bra sidor till Photoshop

http://www.good-tutorials.com Bra bakgrunder, tips, effekter m.m

http://www.dafont.com En bra sida me massor me teckensnitt, Bara & söka..

Nivå 6 · Fuskare

Den finns inte på mitt photoshop... är de för jag har Photoshop 5.5 Ir?

Jag testa den där andra Marquee tool, den funkade heller inte... Finns de nåt annat sätt?...

En fråga till: På sidorna finns de nåt grått som liknar stål, metall, järn iaf... Hur gör man sånt?

Vadå för grått?
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #11

Kolla den bifogade bilden...

På sidorna är de grått... hur gör man sånt?

post-16-1093169164_thumb.gif

Nivå 6 · Fuskare

Dubbelklicka på ett lager och ta Bevel and Emboss... Och mixtra lite med värdena.

Nivå 6 · Fuskare

Dubbelklicka på ett lager och ta Bevel and Emboss... Och mixtra lite med värdena.

du är ju bäst Kanji....... ;)
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #14

Oki... En fråga till.... Kolla den bifogade bilden ovan.... De är massor me små fyrkanter på bilden... Hur gör man sånna?

Nivå 6 · Fuskare

Öppna ett doc... 5x5 eller 3x3, eller båda.

Sedan rita hela vänstra sidan, och hela "under-sidan".

Sedan tar du Edit- Define Pattern, och döper den till något,

sedan kan du välja den som ett pattern.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in