💬
Logga in
Fuska.se

den första makintoshen

13 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

när kom den ?

när kom den ?

Vet ej. Men den var smart som en miniräknare och tog upp ett helt rum!

Nivå 1 · Novis

heh undra hur mkt den skulle kosta nu :s

Nivå 5 · Fuskare

har eb data från 1991 lika gamal som jag alltså 12 år fungerar ska spara dent tills jag bilr 30 typ då är det väldigt värdeful :) den första datan kom vell någon gång 60 70 80 talet men vet ej :?

10 Dec 2003
har eb data från 1991 lika gamal som jag alltså 12 år fungerar ska spara dent tills jag bilr 30 typ då är det väldigt värdeful :) den första datan kom vell någon gång 60 70 80 talet men vet ej :?

Ja nåt sånt var det nog.

Nivå 5 · Fuskare

jag letar vidare hopas jag hitar då kan jag ge en bild av den :)

3 Jan 2004
Nivå 3 · Lärling

den första datorn hette Univac och kom på 50- talet. den bestod av skåp med hårddisk. den var otroligt dum, ungäfär lika smart som en stampad mums- mums. den var också otroligt stor. det fanns ochså två datorer, mars och jupiter. Jupiter var stor med mycket minne, men den tog årtionden att bygga klart. Mars var liten men inte lika smart, men den byggdes klart. jupiter och mars har fått ett eget talesätt(som också passar planeterna) nämligen: "mars may be smaller than jupiter, but its a lot closer".

Nivå 5 · Fuskare

tack för svaret quisties :)

4 Jan 2004
Nivå 4 · Lärling

den första macen kom 1983 och det var Steve Job som kom på den :D

Nivå 5 · Fuskare

ok har du någon bild på den :?

5 Jan 2004
Nivå 4 · Lärling
Nivå 5 · Fuskare

jag ser ine bilden :? den kanske va för stor eller

20 Jan 2004
Nivå 2 · Novis

den första datorn hette Univac och kom på 50- talet. den bestod av skåp med hårddisk. den var otroligt dum, ungäfär lika smart som en stampad mums- mums. den var också otroligt stor. det fanns ochså två datorer, mars och jupiter. Jupiter var stor med mycket minne, men den tog årtionden att bygga klart. Mars var liten men inte lika smart, men den byggdes klart. jupiter och mars har fått ett eget talesätt(som också passar planeterna) nämligen

Nivå 4 · Lärling
den första datorn hette Univac och kom på 50- talet. den bestod av skåp med hårddisk. den var otroligt dum, ungäfär lika smart som en stampad mums- mums. den var också otroligt stor. det fanns ochså två datorer, mars och jupiter. Jupiter var stor med mycket minne, men den tog årtionden att bygga klart. Mars var liten men inte lika smart, men den byggdes klart. jupiter och mars har fått ett eget talesätt(som också passar planeterna) nämligen

kanske de, men det var inte en mac, inte heller en pc

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in