Hoppa till innehåll

Sveriges Försvar


Apoca
 Dela

Rekommendera inlägg

idag går det läsa om just det i sveriges olika tidningar, exempel svenska dagbladet skriver så här

 

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8135377.asp

 

 

jag tycker ärligt att dom hoppas förmycket och tänker för lite, världen står inför ett nytt hot, eller några år gammalt iallafall. Bush och terrorism, vad tusan ska vi i sverige kunna göra om vi inte har något militärt försvar? gå runt me softisar eller? för bara 300 år sedan så var vi det största landet i europa vi hade störst och bäst militär men nu så har vi bara några stycken förlägningar kvar, visst kanske dom är toppen bra dom som finns men det hjälper inte att ha några skit bra om det kommer många halv bra och ska ta över. mer militär säger jag och mindre eu

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte så fruktansvärt smart skulle jag säga. Som du uttryckte det, att gå runt med softisar kommer det ju att bli. Ingen chans att man överlever ett krig i nu läget, fast inget krig kanske hotar Sverige. Sätt av den där jäkla Bush, innan han kommer hit o bomber sönder våra datorer, då vi försvarar oss med en vattenpistol! Idiostisk! För f-n! h*lvete heller, lägg inte ner!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm bra...kanske pengarna läggs på skolor och sjukhus istället för nåt militärväsände som vi ändå inte behöver.

om vi går ut ur eu så skulle vi spara några miljarder typ 33 miljarder dom skulle kunnas dela up. plus så är väl ett försvar bra att ha om det är så ostabild i världen som det är just nu... sverige måste ha(!) ett försvar annars så kan vi ge bort os till vilket land vi vill för högst bjudande, varför inte danmark, vi byter sverige mot att alla svenskar får en platta öl... ffs det skulle ta två dagar för ryssland att inta sverige och döda alla människor i sverige, det skulle ta 1 dag efektift arbete av usa att ta ÖVER sverige, det skulle ta en vecka för finland att ta över oss. detta är uträcknat för några år sedan och då hade vi störe försvar!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ingen anledning till att någon annat land skulle bomba oss. Sverige är ju neutralt så vi går ju inte ut i krig, så vad fasen ska vi med försvaret till. Iof, dumt nu att vissa av era föräldrar blir arbetslösa och så. Det finns ingen anledning att kriga, eftersom vem som helst kan lösa någonting fredligt väg. Det läggs årligen mer än 1000 miljarder kronor på militärväsendet, medans folk svälter ihjäl, och oskyldiga dör av aids. Hade pengarna lagts på nåt vettigt hade folk över hela världen helt enkelt haft det bättre. jag menar, det är 2000-talet. Vi är väl inte så jäkla barbariska så vi måste ha ihjäl oskyldiga för att lösa nån konflikt.

 

har jag rätt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ingen anledning till att någon annat land skulle bomba oss. Sverige är ju neutralt så vi går ju inte ut i krig, så vad fasen ska vi med försvaret till. Iof, dumt nu att vissa av era föräldrar blir arbetslösa och så. Det finns ingen anledning att kriga, eftersom vem som helst kan lösa någonting fredligt väg. Det läggs årligen mer än 1000 miljarder kronor på militärväsendet, medans folk svälter ihjäl, och oskyldiga dör av aids. Hade pengarna lagts på nåt vettigt hade folk över hela världen helt enkelt haft det bättre. jag menar, det är 2000-talet. Vi är väl inte så jäkla barbariska så vi måste ha ihjäl oskyldiga för att lösa nån konflikt.

 

har jag rätt eller?

Mjo, ja. Det har du väl..Men ändå..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...