Chihuahua Skrivet 30 September 2004 Rapport Skrivet 30 September 2004 Skriver en ny tråd eftersom det förra blev lite gammalt + det här är inte direkt samma sak. Är det någon som har en aning om vad det är för knapp som visas här nere? Gjorde en Print Screen, sparade i Paint osv så jag kan visa det. Den säger nåt om att min data skulle va infekterad av Spyware, så jag måste trycka på den för att ta bort det. Grejen är bara den, att i samma veva som den ikonen plötsligt fanns på min skärm, uppe bland alla andra IT-ikoner, så stoppades det in en massa program i hela datorn, plus nåt annat konstigt som jag inte vet vad det är, PLUS två fina små länkar på mitt skrivbord, som länkar till spydeleter.com Okay, jag kan noll om detta, nån som vet var jag kan få info om vad man ska göra?? Citera
pollenallergi Skrivet 30 September 2004 Rapport Skrivet 30 September 2004 Ladda ner Ad-aware och ta bort spywaren.. Kommer ej ihåg vart man skaffade det riktigt, fråga Dannie.. Citera
Gäst Xray Skrivet 30 September 2004 Rapport Skrivet 30 September 2004 (redigerat) Låter som ett Spyware/Adware "anfall", prova med att ladda ner Ad-Aware från http://www.download.com. Redigerat 30 September 2004 av Xray Citera
NightMaker Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Skrivet 1 Oktober 2004 Fråga någon av moderatörerna/admin om hjäld men helst dannie Citera
shacti Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Skrivet 1 Oktober 2004 alla såna dära rutor är ännu ett försök från spammarna att sälja lite mer skit rutorna ser ofats ut som om dom har ett kryss uppe i hörnet det är fejk och länkar dig till deras sida istället tryck inte på det Citera
Chihuahua Skrivet 1 Oktober 2004 Författare Rapport Skrivet 1 Oktober 2004 sorry, det blev helt fel igår. Jag visar den här nere. Och jag har Ad-aware 6.0 Men iallafall, så har jag kollat egenskaperna på länkarna som ligger på mitt skrivbord, och där står länkat till nån https://www.spydeleter.com och en massa siffror och grejer. Citera
Nafrali Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Skrivet 1 Oktober 2004 Vet inte va det är då. Testa ladda ner pest patrul..Det är bra mot spy-ware mm. Citera
Paradox Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Skrivet 1 Oktober 2004 Ta reda på vilken process det är och radera den. Du kan ju också göra så att inte starta automatist när darton startar. Det gör du genom att trycka på Start>kör skriv msconfig tryck sen på Autostart och kryssar ur den om du måste veta vad den heter först. Citera
Chihuahua Skrivet 2 Oktober 2004 Författare Rapport Skrivet 2 Oktober 2004 Nämen du, tack! Det där hade jag ingen aning om, ska ta en titt. Nu blir man kanske äntligen av med Wild Tangent... Citera
Gäst henke37 Skrivet 2 Oktober 2004 Rapport Skrivet 2 Oktober 2004 Gör det i felsäkerläge om den läger tillbaka sig själv. Radera sedan filen som startas(och mappen ofta) för att slipa dreten. Se upp med rader av typ regedit.exe /s c:\någon\fil\som\inte\behöver\sluta.påreg där är inte regedit filen att radera. Citera
shacti Skrivet 2 Oktober 2004 Rapport Skrivet 2 Oktober 2004 kopiera hela registret innan du börjar pilla i det ifall nåt skulle bli fel en smart idé är att tra en "snapshot" av datorn när den 'ä precis som du vill ha den ifall du får virus är det bara att använda "snapshot:et" för att återställa datorn ett bra program för detta är cfgsafe vet bara inte var man får tag i det Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.