Hoppa till innehåll

Okay, Lite Mer Datatrubbel... Börjar Bli En Ovana.

Rekommendera inlägg

Skrivet

Skriver en ny tråd eftersom det förra blev lite gammalt + det här är inte direkt samma sak.

Är det någon som har en aning om vad det är för knapp som visas här nere?

Gjorde en Print Screen, sparade i Paint osv så jag kan visa det.

Den säger nåt om att min data skulle va infekterad av Spyware, så jag måste trycka på den för att ta bort det.

Grejen är bara den, att i samma veva som den ikonen plötsligt fanns på min skärm, uppe bland alla andra IT-ikoner, så stoppades det in en massa program i hela datorn, plus nåt annat konstigt som jag inte vet vad det är, PLUS två fina små länkar på mitt skrivbord, som länkar till spydeleter.com

Okay, jag kan noll om detta, nån som vet var jag kan få info om vad man ska göra??

Skrivet

alla såna dära rutor är ännu ett försök från spammarna att sälja lite mer skit

rutorna ser ofats ut som om dom har ett kryss uppe i hörnet det är fejk och länkar dig till deras sida istället tryck inte på det

Skrivet

Ta reda på vilken process det är och radera den.

Du kan ju också göra så att inte starta automatist när darton startar. Det gör du genom att trycka på Start>kör skriv msconfig tryck sen på Autostart och kryssar ur den om du måste veta vad den heter först.

Gäst henke37
Skrivet

Gör det i felsäkerläge om den läger tillbaka sig själv. Radera sedan filen som startas(och mappen ofta) för att slipa dreten. Se upp med rader av typ regedit.exe /s c:\någon\fil\som\inte\behöver\sluta.påreg där är inte regedit filen att radera.

Skrivet

kopiera hela registret innan du börjar pilla i det ifall nåt skulle bli fel

en smart idé är att tra en "snapshot" av datorn när den 'ä precis som du vill ha den

ifall du får virus är det bara att använda "snapshot:et" för att återställa datorn ett bra program för detta är cfgsafe

vet bara inte var man får tag i det

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...