💬
Logga in
Fuska.se

Lugg...

61 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

har massor av finnar i pannan, så jag vet hur det är. Luggen blir hemsk och man får duscha dubbelt så många gånger som man normalt behöver...

nåja, jag brukar använda en acnelösning 2 ggr om dan, när jag kommer ihåg det alltså. Bara att ta en sån där vit, rund bomullsgrej, droppa lite Acnelösning på den och badda in som en idiot. Svider som sjutton efteråt. Men det hjälper.

Tvätta håret är också en bra idé, men det hjälper inte mot själva finnarna i sig.

De får du försöka klämma ut och badda med nån acnelösning.

Jag använder ACO Acnelösning, funkar finfint till slut.

Det är vanligt när man kommer in i puberteten, men kan vara ett riktigt elände.

Det värsta är när man kliar sig riktigt ordentligt. Problemet är att man gnuggar upp en massa svett så att luggen blir hemsk...

jag lider med dig.

Nivå 0 · Nykomling

Finnar bildas väl inte riktigt genom hår?

Det är väl det att talgkörtlarna (talg = det som gör att huden är mjuk och len) blir igentäppta. Och så kommer det mer och mer men det kan inte komma ut nånstans, och så till slut så spricker körteln och POW, du har en finne. Ganska nice.

Själv använder jag bara rakvatten eller nån annan sprit när jag ska badda ansiktet. Det funkar lika bra det.

Själv använder jag bara rakvatten eller nån annan sprit när jag ska badda ansiktet. Det funkar lika bra det.

Tack för tipset ;)

Nivå 0 · Nykomling

Joo Sprit är det bästa... Brukar jag använda..

5 Oct 2004

Jag har några på näsan men jag är bara 11...

Nivå 0 · Nykomling

Finnar. Hmm..Jag har inte finnar, pormasker. Någon finne då och då kanske.

Du kan egenteligen inte göra nåt, bara tvätta dig oftare och ta på sånt där medel för finnarna.

Nivå 0 · Nykomling

Finnar. Hmm..Jag har inte finnar, pormasker. Någon finne då och då kanske.

Du kan egenteligen inte göra nåt, bara tvätta dig oftare och ta på sånt där medel för finnarna.

skatta dig lycklig ;)
Nivå 0 · Nykomling

Bara elva?! Ta inte detta som skryt: Men jag har haft finnar sen jag gick i ettan. Jävligt mycket av dem oxå! Orskaken att man får dem under luggen är att de frodas där solljuset inte kommer åt. På sommaren försvinner de eftersom man är rätt mycket i solen då... Men lugg drar till sig finnar.

Aco ansiktstvätt är oxå väldigt bra i kombination med aco lösning. Men att bara använda vask går oxå bra. Har haft finnar i 10 j***a år och nu har de försvunnit. Det är inte kul att komma in i puberteten i ettan!

6 Oct 2004
Nivå 0 · Nykomling
(Claudia @ 05/10-2004 22:00:25)

Bara elva?! Ta inte detta som skryt: Men jag har haft finnar sen jag gick i ettan. Jävligt mycket av dem oxå! Orskaken att man får dem under luggen är att de frodas där solljuset inte kommer åt. På sommaren försvinner de eftersom man är rätt mycket i solen då... Men lugg drar till sig finnar.

Aco ansiktstvätt är oxå väldigt bra i kombination med aco lösning. Men att bara använda vask går oxå bra. Har haft finnar i 10 j***a år och nu har de försvunnit. Det är inte kul att komma in i puberteten i ettan!

vad tidigt
Nivå 0 · Nykomling

själv har man inte mycket problem med finnaroch har nästan bara i pannan.

7 Oct 2004

får man inte massor av finnar i pubertetn då, fast jag vet ju inte din ålder

...

min panna e full av finnar :ph34r:

jag har kort hår och nästan inga finnar :P

man ska ha kort hår!

8 Oct 2004
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #33

Nej då... Man ska se hård ut...

Nivå 0 · Nykomling

Kårt hår e ju för mesar... Långt hår e det som gäller, Okammat, Ljusbrunt... Yeah

Jag har några mini-finnar i näsan. Har haft dom där sen jag gick i 2an.

d har varit baaaaajsss jobbit. En gång var d en mega-finne i näsan så när ja var i klassen så tryckte ja på den så att d blev en stor blodfläck. När ja va i Tyskland så skulle vi åka me tåget, då kom d en kille me VÄÄÄÄÄRSTA finnarna!! Asså man bliv helt vettskrämd när man såg honom stiga på. Jag får bara finnar av att jag äter mycke choklad. Ja har aldrig hört talas om att om man har en lugg så får man finnar. O ja e halv-finne så d känns en stor bördan att bära...

presis man ska ha långt hår man blir coolare jag har modellen PARS.

9 Oct 2004

ja har den där bruce dickinson frillan typ...

du menar Totti eller David beckham håret som han hade förut så ska man ha.

Nivå 0 · Nykomling

Jag har hår till axlarna... men det kanske inte är för udda...

Hmm.. vilket är att föredra: En gul, äcklig finne eller en röd som sitter under huden och gör ont?

Hmmm... skulle nog ta en röda. Den andra måste man ju klämma...

Har också på pannan, luggen täcker :lol:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in