jag tycker att det är mittimellan jag kan förstå artisterna föra att dom förlorar mycket pengar och samma sak med tex spel,filmer och program designer
Nu undrar jag vad ni tycker om dena nya lag som kommer att träda fram den 1januari
jag tycker att det är mittimellan jag kan förstå artisterna föra att dom förlorar mycket pengar och samma sak med tex spel,filmer och program designer
Nu undrar jag vad ni tycker om dena nya lag som kommer att träda fram den 1januari
det är dålig dem ska vara glada att vi lyssnar det är väl bara att erkänna annars kan dem väl köpa 1000 trisslotter dem som har så
mycket pengar. Vissa band lägger ut alla sina låtar på nätet så att
man kan lyssna på dem för det är väl det musik är till för. Jag kallar inte dem som är för detta beslutet för artister utan för glädje dödare
:angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
kommer alla torrent sidor att läggas ned då??
that will suck
man för lyssna men inte dela ut som i DC++ eller pirate bey mm men man får ladda ner från sidor men inte från fildelnings program
Borde vara bra om man inte snor nya grejer (the sims 2) och lägger ut det på internet eller annat.
Det kommer inte ändra sig ett dyft i praktiken, de som laddar ner, laddar ner och de som inte laddar ner, laddar inte ner.
precis vad ska snuten göra? dom har ju fullt upp med sitt ska dom nu också hålla koll på alla som laddar ner i sverige?? de blir o ha koll på nästan över hälften av sveriges befolkning de :PDet kommer inte ändra sig ett dyft i praktiken, de som laddar ner, laddar ner och de som inte laddar ner, laddar inte ner.
Ladda ner låtar har väl alltid varit olagligt?
vadå vad kommer hända den 1 januari???
ja, eller inte om du inte blir allmäld :P men på irland beslagtogs alla datorer som varit upkoplade på dc eller liknande, det var abonomangs bolagen på irland som uppget alla ip addreser, vilka sviniga svin, poliserna beslag alla datorerna som fanns i de hem som ip addresen stod på.
i sverige kan man ju altid dra till norge eller något liknande, ryssland, eller något om man ska ladda ner, men jag tror inte bredbandsbolaget och tele2 eller liknande kommer ge ut ip addreser eftersom då skulle folk sluta ha dom som leverantörer
Det är vanligt att man laddar ner det finns miljoner i världen som har laddat ner saker.
Operatörerna ger nog inte ut upgifter som ipaddresser och addresser men de kan alltid säga upp en internetanslutning, men normalt varnar de innan.
alltså man ska ju gå in på bibloteket eller banken och ladda ner hehe saker
det ska man inte göra om du inte vill bli anmäld till polisen/snuten
ja, dt e ju lite dåligt men man kan ju oxå förstå artisterna :rolleyes: men på en sida där låtarna kostar pengar, får man ju ladda ner för pengarna går till artisten
Alla borde köra torrents. det äger ju fett! Och när nedladdningförbud kommer så SKITER jag blankt i det.
jo men gjör det då i mindre skala för att om du blir fast så blir det dryga böter
Har några kompisar som laddar ner spel,filmer,musik och program 24/7
Vadå, gör också det, kom och ta mig!
ja, man gör ju dt utan att dt händer ngt, och för dt mesta så e dt lagligt... ;)
24/7
vad betyder dt? ;)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in