Hoppa till innehåll

Gris Level, Hjärta O Lungor


Offline
 Dela

Rekommendera inlägg

I åttan fick vi dissikera lunga, det var faktiskt väldigt kul, jag fick jobba med en kille som var van med att hålla på med att skära upp döda djur. Han blåste upp lungan som en balong. :lol:

Sedan har jag dissikerat koöga och några i klassen dissikerade näbbmus...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha .. Jag tycker det är ganska kul med dessikering, men det kan vara äckligt. Det enda vi dessikerat nu är (Skratta inte) en räka . En ynklig meningslös räka. Det var kul i alla fall :P Och så har vi dessikerat en fisk.. Det var ganska kul :) Men hon jag arbetade med var psykopat, så hon styckade den.. Vilket inte var så bra, eftersom vi skulle samla ihop organen och lista ut vad de var.. Så de gick ej =/ Den värsta i min klass var Matilda.. Hon är såhär, typ, s*tanist och hon är inte alls rädd för sådant.. Gissa om hon hade kul, hon mosade den styckade och kramade ihop den med händerna och kallade det hennes "fiskbullar". Hon har en särskild humor :D Snygg dessutom :rolleyes: Jag ser inte fram emot grishjärtan.. Men det gör nog psykopaten och Matilda :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha .. Jag tycker det är ganska kul med dessikering, men det kan vara äckligt. Det enda vi dessikerat nu är (Skratta inte) en räka . En ynklig meningslös räka. Det var kul i alla fall :P Och så har vi dessikerat en fisk.. Det var ganska kul :) Men hon jag arbetade med var psykopat, så hon styckade den.. Vilket inte var så bra, eftersom vi skulle samla ihop organen och lista ut vad de var.. Så de gick ej =/ Den värsta i min klass var Matilda.. Hon är såhär, typ, s*tanist och hon är inte alls rädd för sådant.. Gissa om hon hade kul, hon mosade den styckade och kramade ihop den med händerna och kallade det hennes "fiskbullar". Hon har en särskild humor :D Snygg dessutom :rolleyes: Jag ser inte fram emot grishjärtan.. Men det gör nog psykopaten och Matilda :lol:

en räka..... det var väl nåt ganska stort, vi har dissekerat en vitsippa (blomman)

+ att vår lärare tog me sig gris, lugor, strupe lever, osv som hängde ihop, sen stoppa hon i en pump i stupen för att pumpa upp lungorna. tyvärr så pumpa hon lite för mycket.... så att skiten exploderade och det flög inälvs gojs över hela klasssen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har vart med och rensat fisk, ska försök lära mig det i sommer. Men tanken av att stoppa upp en sax och klippa upp buken är lite skrämmande...

Jag var med och dissekerade ko hjärt och lungor. Stoppa in fingret i högra (eller var det vänstra) kammaren... det såg inte äkta ut... men jag gör INTE om det...

 

Jag brukar dissekera kräftor!! ;) Dem är goda att äta efteråt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...