Jag har gripits av panik, vi ska ha ett föredrag imorrn i spanskan, och jag får inte reda på ett jekla ord på spanska så det går inte ihop.. jag måste få veta detta.. och jag undrar då: Vad heter tjurfäktning på spanska ? Jag har sökt på varenda skoldata lexilon, hittar de inte ! Har inget vanligt lexikon heller... Svara innan dagens slut ! För imorrn är det försent !! :blink:
Hjälp Mig!
Me llamo americano. Soy de Sam...
neee.. (fighting) de torro?
Hm, vilket datum är det idag? Nåja, jag kan svara iallafall, kollade i mitt spanska lexikon, det står "corrida de toros". hoppas det kom i tid =/
EDIT: stavfel =/ det stavas ju inte lexicon :student:
nära skjuter ingen hare :D
Tack o looov ! Utan dig hade jag fått IG typ :P (Fast jag är redan bäst i gruppen :P ) Hehe :DHm, vilket datum är det idag? Nåja, jag kan svara iallafall, kollade i mitt spanska lexicon, det står "corrida de toros". hoppas det kom i tid =/
IG hmm i vår skola får vi typ inte inte fast G(Joy @ 16/11-2004 00:32:08)Hm, vilket datum är det idag? Nåja, jag kan svara iallafall, kollade i mitt spanska lexicon, det står "corrida de toros". hoppas det kom i tid =/
Tack o looov ! Utan dig hade jag fått IG typ :P (Fast jag är redan bäst i gruppen :P ) Hehe :D
haha:P ... jag har Vg i spanska å kan F´*n inte ett ord nästan:P..
haha :D
Bara man är uppmärkssam på lektionerna så!
Jag har Franska och gör nästan aldrig läxan, men jag har VG ändå!! :D
men om man har prov då?då ser läraren att ni inte kan nåt?
lol, du är bra i spanska, jag har läst spanska sen 6an (går i 9an nu) och förstår ingenting.. jag har bauta IG... men vem bryr sig ska ändå välja bort språl i gymnasiet och kommer aldrig använda spanska i mitt liv... ska skolka på resten av lektionerna(Joy @ 15/11-2004 22:32:08)Hm, vilket datum är det idag? Nåja, jag kan svara iallafall, kollade i mitt spanska lexicon, det står "corrida de toros". hoppas det kom i tid =/
Tack o looov ! Utan dig hade jag fått IG typ :P (Fast jag är redan bäst i gruppen :P ) Hehe :D
ja har inte gjort läxan på hela året nu...! ändå har ja VG!! :D
gör läxan och få mvg istället
Och jag får VG på alla tyska prov, men min lärare ger mig änddå bara G. "Du var inte tillräckligt uppmärksam på lektionerna i sjuan". Nämnde jag att jag går i nian?Bara man är uppmärkssam på lektionerna så!
Jag har Franska och gör nästan aldrig läxan, men jag har VG ändå!! :D
Me llamo americano.
Soy de Sam.
Mina ultimateextremespanskakunskaper. Spanska provet tillbaka idag och gissa vem som fick MVG!
Sjävl går jag andra året på gymnasiet och hoppade av min spanska. Jga hade fuksta på vartenda prov genom hela 7-9 i spanskan så jag kunde egentligen ingenting. När jag kommer till gymnasiet ska jag börja på Spanska steg 5.. Det gick ju mindre bra om man säger så :) Lär er av dteta, fuska inte på proven. Det straffar sig i gymnasiet :) Som tur är kan man tenta upp ett ämne senare om man vill. Alltså, har man fått ig på en hel kurs kan man bara göra ett prov så man går G i kursen. Jga hade turen med mig den dagen och fick jusst G :)
*Såg att det var en del härliga felstavningar som jag inte orkar rätta* :)