Jo jag har gjort något RPG Maker 2000, nu ska jag lägga det spelet som en dowloads länk på en hemsida. Hur gör man det? Moste man göra något med mappen som spelet ligger i?
Ladda Ner Och Sånt..
bryter inte det här mot regel §1.13? :huh:
Nej det gör jag väll inte? Jag undrar hur man ska få alla filer till en dowloads fil. Är det omröstning?bryter inte det här mot regel §1.13? :huh:
Han tänkte på §1.3 men nej det här är inget brott mot någon regel.
Om spelet består av flera filer så skapa en fil med hela spelet i.(nåt pack program eller som en installations fil) länka sedan till den som om den skulle vatra en helt vanlig webbsida.
ska testa, kan man ladda ner packa ner program?Han tänkte på §1.3 men nej det här är inget brott mot någon regel.
Om spelet består av flera filer så skapa en fil med hela spelet i.(nåt pack program eller som en installations fil) länka sedan till den som om den skulle vatra en helt vanlig webbsida.
www.download.com
winzip är bra går att ladda ner än trial version gratis
Är det ett packa ner program?winzip är bra går att ladda ner än trial version gratis
Ja, det blir mindre att ladda ner för andvändaren och man kan ha flera filer i spelet.
okej, vad ska man söka på?Ja, det blir mindre att ladda ner för andvändaren och man kan ha flera filer i spelet.
Läste du mitt inlägg?Här kan man ladda ner packprogram.
Ojj det var en länk där, förlåt så mycket. Dumt av mig..
Den bytte sida till google efter en stund.. Tack iallafall :)
La till detta:
Men nu kommer den stora frågan, hur gör man?
Skapa filerna som ska packas, högerklick-markera dem och välj "add to zip" i menyn.
och när dom ligger i winzip gör man?Skapa filerna som ska packas, högerklick-markera dem och välj "add to zip" i menyn.
Winzip är som ett mappfönster. Det finns inget spara, det görs så fort som det behövs.
okej, men jag har några grejor liggande i winzip och ska packa dom, men hur packar man dom?Winzip är som ett mappfönster. Det finns inget spara, det görs så fort som det behövs.
är de i listan i programet så är de packade, man väljer komprimeringsgrad när man infogar filerna i arkivet med "add".
okej dom är packade, hur gör man en downloads länk?är de i listan i programet så är de packade, man väljer komprimeringsgrad när man infogar filerna i arkivet med "add".
Man laddar upp filen och länkar till den som om den vore en webbsida.