Någon som vet en svensk hemsida
som det är guider om hur man gör spel?
Jag vill liksom veta koder till egna spel!
Någon som vet en svensk hemsida
som det är guider om hur man gör spel?
Jag vill liksom veta koder till egna spel!
Vad vill du programera i, Java? C++?
SKa du göra ett eget spel typ som cs?
Prova Game Maker, du behöver inte kunna koder för det. :) Men det går bara att gör 2D spel och är engelskt men man fattar det efter ett tag. :)
Om man vill koda, men inte kan läran sig något krångligt språk som c++, så ska man prova blitz basic.
Tjaa...du kan ju prova gameSpace.
Från sidan:
Game formats like HalfLife, Quake 3, Unreal Tournament 2003, & more
Game engine formats, such as for 3D Game Studio, Blitz Basic, DarkBASIC, & more...
har redan det det är bra
Finns det en svensk versoin av game maker.
nepp
Men Game Maker lär man sig snabbt endån. Fast man är urkass på engelska.
Om du vill ha ett bra 3d spel så kan det vara bra att ha 3d max studio http://www4.discreet.com/3dsmax/ då kan du göra spel lika bra som Prince of Peersia
Vadå, spel i 3dmax? :oOm du vill ha ett bra 3d spel så kan det vara bra att ha 3d max studio http://www4.discreet.com/3dsmax/ då kan du göra spel lika bra som Prince of Peersia
Det är väl bara för animationer och bilder, men spel... :huh:
EDIT: Det enda du kan använda det till är väl att göra avancerade figurer, men om det är hans första spel, behövs det nog inte... :rolleyes:
måste man koda om man inte behöver koda hur kan man då göra förat få figurena att röra sig :huh:Men Game Maker lär man sig snabbt endån. Fast man är urkass på engelska.
man behöver koda
jag menar faktiskt på gamemaker för nån sa att man inte behöver koda :angry:man behöver koda
Nej du behöver inte koda på GM men du kan.
Man behöve koda i gm, bara för sånt programet inte kan själv, har man gått ut 7:an så bör man kunna det.
hur får man dåm och röra sig da :meddum:Nej du behöver inte koda på GM men du kan.
nej
vadå nej :onej
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in