💬
Logga in
Fuska.se

Gta 3 18 År?

30 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Undrar bara om jag som ej har kommit över 18års gränsen kan gå in i en spelaffär

och köpa GTA3 .

Eftersom att det är en åldersgräns på 18 år så förmodar jag att jag inte får , isåfall så får jag väl beställa från ginza.

PS : väntar på svar !

Nivå 5 · Fuskare

Jag var med min pappa och köpte det. Fråga nån av dina föräldrar.

Nivå 6 · Fuskare

ja köp de me dina föräldrar

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

jo om det e ens pappa som köper det, dvs ger pengarna till kassörskan, om han sen ger det till dej, kan ju inte affären göra nåt åt. (själv fick jag det i julklapp

Nivå 6 · Fuskare

Nej det finns ingen åldersgräns på spel i Sverige. Mer som rekommendationer.

Fast vissa ställen säljer ändå inte spel till unga.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Jag köpte mafia en gång och sa att det var en present till min storebror... + att jag tror att dom inte bryr sig dom vill ju bara ha pengar men det ska komma lag på att man måste ha leg för spel med för höga åldergränser men tycker 18+ e för högt för San Andreas är det ok men GTA 3 är blodigt men alla andra spel är ju blodiga fast me 16+ fast GTA 3 innehåller svärord blod sex o droger det är ett typiskt 18 års spel hehe :D

Nivå 7 · Fuskare

Ermh.. Så du säger att GTA: SA inte innehåller Sex, blod, svordomar, droger (osv. osv.)?

Det är inte vad jag har hört...

Nivå 2 · Novis

jag har köpt det och vice city ensam jag fick :P..

bara att dugår o köper.. annars kan du säga nån bortförklaring att du ska ge den till nån eller nått sånt,, :)

12 Jan 2005
Nivå 4 · Lärling

Men så länge du inte kommer börja köpa/sälja knark kan du ju köpa det, som sagt det är bara en rekomendation och om dina föräldrar säger att du inte får köpa det så ja.......... förhandla....

jag får köpa vilka spel jag vill i affärerna oftast en gång var det däremot en som sa att jag skulle ta med numret sen kunde mamma eller pappa ringa och säga att jag fick ha det

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Nej det finns ingen åldersgräns på spel i Sverige. Mer som rekommendationer.

Fast vissa ställen säljer ändå inte spel till unga.

det är helt fel, alla bör ha rätt att köpa vilket spel som helst!!!

håller med xade

Nivå 5 · Fuskare

Nu har jag provat. Jag köpte Resident evil: code veronica X. ensam.

15 Jan 2005
Nivå 5 · Fuskare

Undrar bara om jag som ej har kommit över 18års gränsen kan gå in i en spelaffär

och köpa GTA3 .

Eftersom att det är en åldersgräns på 18 år så förmodar jag att jag inte får , isåfall så får jag väl beställa från ginza.

PS : väntar på svar !

i de flesta afärer brukar dom skita i sånt däe och sälja ändå
Nivå 1 · Novis

klart du kan köpa det sjelv :S hallå dom e väll inte dina föräldrar ? eller ? dom bestämmer inte vilka spel du får köpa!! <_<

Min kusin har köpt GTA 3, Vice city och San andreas i samma affär helt själv han är 15

Nivå 5 · Fuskare

Jag köpte GTA: SA själv o de sa inget. :P Men de bryr sig inte.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag köpte GTA: SA själv o de sa inget. :P Men de bryr sig inte.

Hehe, varför skulle dem bry sig överhuvudtaget? :P

Om en 8-åring skulle komma och fråga dig om han/hon fick köpa ditt GTA:sa för 1000 kronor skulle du säga nej då? :P

Det tror inte jag, för alla är ute efter pengar bara ingen som hellst redpekt i dem ;)

Jag skulle iaf sälja det, för man tjänar ju några hundra som man sedan kan köpa ett nytt + att ha massa pengar över till annat för.

Så jag tror inte någon skulle hindra dig från att köpa ett dyrt spel, eftersom dem flesta spelen köper yngre åriga och kan på så vis inte hindra (nästan alla) deras köpare från att köpa ett dyrt spel.

28 Feb 2005
Nivå 2 · Novis

Jag beställer ju alltid spel på pappas namn, så det är inga problem för mig. Hehe, men jag köper inte ofta spel.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Ålderårsgränserna (Låååångt ord...) är ju för om tillexempel en 3-åring spelar ett blodigt spel där dom sticker knivar och så'nt i folk så tror ju han att man ska göra så... Lite dåligt förklarat men...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in