💬
Logga in
Fuska.se

Mobilstrålning

31 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

tror ni att mobilstrålning är farligt?

själv tror jag att det är lite överdrivet, men att det är farligt vid

ovanligt stor användning. jag tänker inte precis på strålningen när

jag köper ny mobil, bara att det ska vara under nåt SAR värde eller vad det nu heter.

Du har en poäng där så är det ju med allting

Mobiler är farligt Strålarna osv

Nivå 0 · Nykomling

Ha läste just en grej, vet ni om att trådlösa telefoner ( de man har hemma) strålar lika mycket. Och ja mobiler strålar. Alla apparater som använder electricitet avger en viss mängd elektro-magnetisk strålning (em-strålning).

Ja får lärare sa också att Trödlösa telefoner har också lika mycket strålning som mobilen

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #6

ja, det mesta strålar, t.o.m. väckarklockor, det är bevisat!

men tror ni att det är skadligt?

min morbror har jobbat på telia i hela sitt liv med mobilmaster mm.

i somras upptäckte de att han hade en hjärntumör...

det är därför jag tror att det är skadligt...men bara i tillräckligt stora doser

21 Feb 2005

Väckarklockor det visste inte jag O_O

Nivå 0 · Nykomling

Jag sa ju det, Allt som använder el avger em-strålning det kan man läsa på typ strålskyddsinstitutets hemsida.

men om han har jobbat med sånt hela sitt liv är det väll inte så konstigt att han blev skadad av det

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10
men om han har jobbat med sånt hela sitt liv är det väll inte så konstigt att han blev skadad av det

nej, inte om det är skadligt, vilket det i så fall borde vara...

men frågan är hur mycket som krävs, om det räcker med att man pratar i mobil några gånger om dagen...

Nivå 0 · Nykomling

asså att använda en mobil i typ 20 min om dan så är nog inte farligt men om man ringer 10 h om dan är det säkerligen det..

ahh min skola ligger 100 m från en 3g mast skona min stakars hjärna ahh

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #12

hmm, det låter ju inte så bra...

finns det ingen gräns på hur nära man får bygga mobilmaster?

22 Feb 2005
Nivå 0 · Nykomling

det finns fall, när 3g sändare gömts i flaggstänger osv, bara för att lokalbefolkningen inte ska gnällla

Ja t.ex med Ciggareter affärerna bryr sig inte dem vill tjäna

Nivå 0 · Nykomling

alla vill tjäna pengar, vissa säljer ciggaretter andra damsugare. Ska ni skylla på nån så skyll på tobaksbolagen

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #16
Ska ni skylla på nån så skyll på tobaksbolagen

ja de är verkligen skumma typer!

de säljer cigg till folk, men röker inte själva. bara plockar pengar på

något som de vet dödar! det, mina vänner (och ovänner, har jag några sånna?), är att vara allvarligt psykiskt störd! :angry:

någon cigghöjdare sa en gång att kvinnor och ungdomar är de osmartaste här på jorden eftersom att det är de som röker mest.

men över till mobilstrålningen...

företagen kanske inte vill förlora pengar på tvister med befolkningen...

23 Feb 2005
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #17

såg en nyhet om nåt finskt företag som undersökt strålvärden på modiler;

http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilyva...matkapuhelimet/

Nivå 0 · Nykomling

Har hört att det blir mindre skadligt (för hjärnan) om man använder headset/handsfree. Men resten av kroppen då, vad jag menar är: Ponera att man vet säkert att mobilstrålning är skadligt, smart som man är använder man ett headset så hjärnan inte ska stekas och bär då mobilen i innerfickan på jackan, stekt mage istället för stekt hjärna. Vad blir skillnaden? Man måste ändå besöka sjukhus!

Asså när man kopplar in sladden försvinner alla strålningar och man hör genom hörlurorna

24 Feb 2005
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #20

öhhh...va?

det är väl antennen som strålar. att använda headset gör bara att du kan ha mobilen längre bort från kroppen. kanske är det för att hjärnan är extra känslig som att det är mindre risk att ha mobilen i innerfickan och använda handsfree än att prata utan.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in