💬
Logga in
Fuska.se

Ds Eller Psp?

166 svar · startad

↗ till inlägget

Hm... Det beror på i vilken ålder du är och vad du tycker om som får dig att gilla olika saker... Om du gillar att lyssna på musik och kolla på film m.m. ska du köpa PSP, då du är "lite äldre" och PSP är ett utmärkt val för dig! Men om du är en liten spelnörd som bara älskar att spela spel och orkar inte lyssna på musik och kolla på film, då ska du ta DS...

Lite svårt att förklara, men jag hoppas att du förstod...

Man kan kolla på film och lyssna på musik med DS med.. Och måste man vara

"liten" för att gilla DS..

↗ till inlägget

Hm... Det beror på i vilken ålder du är och vad du tycker om som får dig att gilla olika saker... Om du gillar att lyssna på musik och kolla på film m.m. ska du köpa PSP, då du är "lite äldre" och PSP är ett utmärkt val för dig! Men om du är en liten spelnörd som bara älskar att spela spel och orkar inte lyssna på musik och kolla på film, då ska du ta DS...

Lite svårt att förklara, men jag hoppas att du förstod...

EXAKT! :bah: :cool:

till PSP finns det jäkligt många bra 2D spel som mega man maverick och street fighter 3 MAX

20 Feb 2006

På min skola så vill ALLA ha Psp fast ja å mina kopmisar (fast en köpte Psp också )köpte Ds för att:

1 att retas :P

2 För att det är en bättre konsoll än Psp

3 Psp är otroligt mkt dyrare

4 Nds har touch screen

5 det finns gott om variation på spelen i Nds men bara fighting och racing spel i Psp

6 med Psp så måste man skaffa spelen för att spela mot sin kompis EN gång...

7 Man har ett tecknar rum när man köper Nds :P (vilket vi Teckningsnördar gillar ;) )

8 Två skärmar= MKT BRA!!

9 Man kommer mkt lättare bort med Nds vilket kan vara inte så bra när man sitter på bussen på väg till stan :P

10 Sony siktade mot Småttingar från början och försökte rädda den faktorn med mp3 spelare och video men nu e d ju så att skivorna kostar och filmerna kostar och hur ofta är det att du köper en liten film när du kan köpa den stor? Och vem vill ha en stor mp3 spelare?

27 Feb 2006
lätt ds det e bättre o kostar mindre

Tekniskt sett så har du jäkligt fel...

[/quotTekniskt sett så är DS mycket bättre! Toutch Screen, är inte det tekniskt? Dubbla skärmar, är inte det heller tekniskt? Spel och minneskort på ett och samma kort, är inte det tekniskt? DS grafik är inte 100 procent superbäst, men vem köper spel för grafikens skull? ;) Mp3-du...det finns MP3-spelare som inte tar upp hälften så mycket plats som PSP! Och DVD finns på DVD-spelare som kopplas till Tv-n och ger MYCKET bättre grafik än PSP, så köp det om du är så intreserad av bra grafik! Tekniskt sett så är DS bättre än PSP! :evil: :evil: :evil:
28 Feb 2006

det är faktiskt sant ds är mycketsmidigare på ett sätt men psp har bra grafik men jättetråkiga spel!!!!!!!! så jag säger nintendo ds :lol:

post-38774-1141148868_thumb.jpg

Senast ändrad:

mm bra sagt nintendo_ds! men psp har ju bara bil och pussel spel inte kul...

Senast ändrad:

1 Mar 2006

PSP HAR f*n MYCKET SPEL! OCH DET FINNS f*n MER ÄN RACING OCH PUSSEL OCH FIGHTING!!!!! P-S-P Ä-R B-Ä-T-T-R-E-!-!-!-! STAVAR MAN!

och,man är riktigt smart och postar denna topic i ds forumet. då säger alla ds ju.

MAN VÄLJER PSP OM MAN ÄR SMART. MAN ÄR DEREMOT EN 6-ÅRING OM MAN KÖPER EN DS!

14 Mar 2006

Ehhhhh!?!?!DS äger sönder PSP med måtta!!!

ds är bättre.. skaffa snabbare internet!! psp äger ds..

15 Mar 2006

eller inte!!

Ds äger allt, det är så fin uppkoppling, man kan spela med vilket miffo som hellst (SPELA MED MIG!! ME ARE MIFFO) Ajja, PSP, mjo. Det är fin grafik å så.. Men ja föreslår DS till den som vill spela för fullt!

16 Mar 2006

Merimi? Vem lyssnar på din värdelösa åsikt? Du är bara 9 år och vet inte vad du snackar om.. Inget illa menat men du borde ha reda på fakta innan du säger något.

Bajare
Trådstartare #154
↗ till inlägget

PSP HAR f*n MYCKET SPEL! OCH DET FINNS f*n MER ÄN RACING OCH PUSSEL OCH FIGHTING!!!!! P-S-P  Ä-R  B-Ä-T-T-R-E-!-!-!-! STAVAR MAN!

och,man är riktigt smart och postar denna topic i ds forumet. då säger alla ds ju.

MAN VÄLJER PSP OM MAN ÄR SMART. MAN ÄR DEREMOT EN 6-ÅRING OM MAN KÖPER EN DS!

Tack för den ;) , tror att du har missat något! Alla säger inte Ds, tror inte det är 15 sidor där alla säger: Ds! DS LÄTT!!

Det har blivit en Diskusion om vilket som är bäst..

Kanske skulle jag ha postat den i övriga konsoler eller något men tänkte inte på det.. Och Psp forumet fanns när jag skapade tråden..

Ett tips: Stäng av Caps Lock dom ser vad du skriver endå, det ser bara omoget ut.

En sista sak, man ska respektera vad andra tycker, bara för man gillar Ds behöver man inte vara 6 år och en 6-åring kan säkert ha en Psp, det är bara en smak sak.

Senast ändrad:

jag tror nog ds

Jag har kollat på en film med Dragon Ball Budokai till PSP, det såg skit roligt ut, men jag måste medge att DS faktiskt ÄR bättre. Tänk dig, att bara köra in en grejj i USB'n, sen är du på nätet! Helt "Kablamastiskt". PSP är ju coolt, man kan kolla på film och allt, men HEY! Visste ni inte att man kan flasha DS't? Då kan du spela (Som bäst) Diablo II LoD på din DS, Är inte det ballt? PSP är som en Data, den bara kronglar, DS't är Literatur ;) [=[__]=]

[+[__]::] DS 4 Life!

Ojj, vart lite fel, Ni fattar nog att det ska vara ett DS där ;)

17 Mar 2006

ta ds

:gitarr:

ta ds det är bäst ;)

ds ds ds ds ds såklart

21 Mar 2006

om jag var du skulle jag tagit ds

men om du vill se på filmer och det så får du ta sony psp

DS Lätt :) Den är jätte bra !

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in